tisdag 24 februari 2009

Stor tjej med stor vilja

Ja det är våran dotter det! Hon blir aslack om man tar något från henne som hon vill ha, hon vet mycket väl vad orden AJA BAJA betyrder. Ibland är det så roligt att se henne när man säger dessa ord. Hon hoppar till och blir helt busig (sprattlar och håller på) och sak göra eller ha det hon inte får extra mycket så busigt. Någon enstaka gång har det funkat och hom går därifrån med gåstolen men för det mesta inte.... men man märker att hon vet... sen vet hon också vad hon inte får göra.... när hon är på lampsladden tex. så tittar hon sig runt innan hon drar i den för att se att jag inte ser (så gulligt men jobbigt!!) Oftast ser jag (men hon ser inte mig haha) å så ser man hur hon tar tag i den och jag säger ajabaja och hon blir sådär busig... svårt att förklara men så sött!!

Alicia börjar ändra lite på sitt utseende nu med. Folk som inte träffar henne så ofta säger att hon har fått ljusare hår, lite annan ansiktsform, att hon börjar få lite mer drag från mig (vet inte om det stämmer direkt tycker fortfarande att hon är pappa upp idagen)
Hagen vi köpte var jätte bra iaf. Stoppar ner henne där så kan man gå på toa i fred eller diska eller nåt. Behövs ju med tanke på att hon gillar att busa.

Igår hade vi fin fint besök. Sara och Linnéa kom över. Vi gjorde en god cecarsallad. Sen hade Sara köpt med sig super goda semlor (passar ju inte in i dieten men men).

Idag blir det mamma gruppen. Ska bli så kul!

Tjing tjing

Inga kommentarer: