torsdag 5 februari 2009

Grinigt värre

Ja nu har vi varit hos läkaren... mycket irriterande från min sida i mina inlägg men hallå!! Man går dit de tittar i öron, hals och lyssnar på lungorna (lungorna var det viktigta tyckte jag!) men inga prover tar man. Alicia hostar så hon håller på och dör och passar på att nysa ut en härlig salva med snor på läkaren (haha rätta tackter *S*) men iaf.
vi ska ge henne ventolin.... Yeh right, som om det vore så enkelt!!??

Alicia är helt anti mig just nu. Snacka om de lär sig snabbt. Jag får inte ge näsdroppar eller torka snor för då gallskriks det. Ger jag sprutan i munnen med ventolin jag då spottas det. Skulle bara på skoj ta fram tandborsten och försöka borsta... .men jag får inte komma i närheten. Hon vet att kommer mamma och vill pilla i ansiktet så är det inge bra som är på G.

Gnällspiken hade svårt att somna på ventolinet (upp piggande) Så på med kläder och ut i snön fram och tillbaka.... sen sov hon i en timme ute under taket på framsidan. Jag passade på att hänga nya gardiner i köket och rensa lite lite. Men hon hostar och jag vet inte om man borde åka in med henne?!..... hon är inte glad... bara gnäller......... *SUCK*

Jag ska iaf träna ikväll... så att jag slipper gnället lite... ska bli skönt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

om du är osäker så åk in, hellre en gång för mycket liksom.
här har det oxå varot gnälligt, så hon fick en portion gröt, ja men då blev hon glad helt plötlsigt, ja, hon var väl bara hungrig då? ;-)

Anonym sa...

Stackars er - jag vet hur det är om det är ngn tröst...

När Hugo har sin hosta ger vi Ventoline (som funkar mkt bättre än Bricanylen...), Mollipect, näsdroppar och alvedon (inför nattning).

Han får skrika när han får det, in i munnen ska det! För oss funkar det bäst med vanlig matsked. Sprutan funkar sisådär... Använder ni sprutan så sikta in mot kinden så att hon inte kan spotta ut det. Och var helst 2 om ni kan.

Lycka till, hoppas att hon blir bättre snart!

Kram.

Anonym sa...

Vi ger 2 ml vi också. Men brukar ta typ 3 ml då en del ändå hamnar utanför. Hugo tycker att det är hyffsat gott ändå... Mollipecten däremot är värre med....

Har inte frågar om V.ochM. samtidigt, men det kan inte skada anser vi. De två verkar ju olika.

VA!? Vad hade ni för läkare??? Klart ni ska ge näsdroppar!!!! det var det första vår läkare sade att vi skulle ge.... På Hugo hjälper det betydligt.

Vi försöker att ha svalt i rummet när Hugo sover också. Och höjer upp sängen.

Krya på dig lilla A.!

Kram.