fredag 6 februari 2009

Den moderna husmodern

Håller på att laga egen barnmat för fulla muggar. Blir en hel del så Martina får komma över och hämta lite köttfärsås. Detta gör jag givetvis samtidigt som jag lyssnar på radio och skriver på bloggen, tvättar och damsuger och våt torkar alla golven... (haha de 3 sistnämnda stämmer inte skulle bara ge er alla lite ångest haha) Jag är som jag har skrivit... ingen supermorsa, och dessutom inte en husmor haha. Men om Alicia gillar den här maten (köttfärsås och spagetti är en favorit) så kommer jag att spara hur mycket pengar som helst. 2 burkar om dagen är ju 20kr. på en vecka är det 140kr och på en månad är det nästan 600kr! Att laga själv går inte ens på hälften även om man väljer fin köttfärs och krav grönsaker (morötter och lök är ju inte så dyrt...)

Ikväll blir det till att äta restaurang eller hämta hem mat. Varken jag eller Patrik orkar laga (jag pallar inte nu har jag lagat till Alicia och det räcker) Får se om jag orkar och hinner att träna idag annars blir det i morgon. Alicia sover nu en stund

2 kommentarer:

Unknown sa...

tänk om det blir så att Meja bara vill ha VERONICAS hemlagade hahahhhahaha
skrev ett mess förut, kan jag komma över i morrn och hämta? vore schyrre!!
ha en jättemysig kväll!!!
Kraaam!

Katarina Nyberg sa...

vad bra att du lagar maten själv, kommer du spara in en hel del på!

Haft en bra fredagskväll? Jag var ut igår, ja du får kolla bloggen så ser du hur kul jag hade det :D

pussåkram