söndag 15 februari 2009

Gårdagen...

Ja gårdagen var en trevlig dag. Vi åkte ner till Nynäs. Bestämde oss för att gå på Pernillas secondhand och jag fyndade till Alicia. Köpte 2 par brallor (ett par var polarn..)och en kjol sen hittade jag ett par jätte fina Kavat skor exakt dom jag har gått och sucktat efter. Nya kostar det runt 400-500kr men jag hittade dessa begangnade för 79kr. De är vita med små guldblommor på och de kommer att bli perfekta i slutet av mars..... lagom tills hon kommer vilja vara ute och gå med mamma i handen hehe.

Iaf. efter det åkte vi hem till Patriks mamma och Alicia såg KATTEN!! OJ! vad det är roligt med katter... men katten är inte så förtjust i någon så den drog (skönt för den katten gillar jag verkligen inte... den är lömsk!) de har en isbjörns gossedjur som fick agera katt ist. och det funkade jätte bra... den var så rolig!

Sen avnjöt vi en jätte god middag med förrätt på hembygdsgården. Jätte mysigt ställe med havsutsikt! Efter det traskade vi hem till Patriks kompis som bor i samma område som Patriks mamma. Där fikade vi och tittade på melodifestivalen.... jag missade en hel del då Alicia inte ville sova. Så tog jag till sista lösningen som jag vet funkar klockrent. På med overallen och i med skrikande Alicia och ut i 10 minusgrader.... hinner gå ut från tomten så sov hon... jag gick lite längre så att hon sov djupt innan jag gick in igen... sen sov hon resten av kvällen... skönt att man vet vad som funkar men jobbigt att hon inte får någon ro av att bara ligga i sin säng (eller ja ibland får hon det) men borta är det svårt då man inte har sängen med... och vagnen innomhus funkar inte som sövnings metod.

Alicia är ett matfriskt barn iaf.
Hennes mat dag ser ut såhär.
Frukost: gröt med lite frukt i
Lunch: En hel burk (helst köttfärsås)
Mellis: en flaska välling (då hon inte gillar att dricka vatten och vätska måste hon få i sig)
Middag: en hel burk och lite efterrätt
kvällsmål: en flarra välling

Där i mellan så får hon oftast några rån att tugga på....
Så skönt att det börjar lossna nu med allt. Hon sätter inte i halsen så ofta längre!! Vilket underlättar det hela en aning.

Idag blir det till att vika ren tvätt, plocka lite i köket, laga mat, och röja lite i allmänt.

Skulle vilja göra: shoppa kläder, shoppa en skänk, kolla på tapet till vardagsrummet (ja vi ska ha en fondvägg.. jag har hittat en tapet jag gillar men den är dyr (som vanligt när jag hittar något jag vill ha!)

Ush jag har inte vant mig vid att Alicia kryper iväg.... fick panik nyss när jag tittade bort mot mattan och den var tom, och gåstolen stog där tom... vart är alicia (för någon sekund) sen tittar man under trappen och där ligger hon och tittar på babygymet som vi har tänkt att lämna tillbaka.... bättre sent än aldigt Alicia (hon har aldrig gillat babygym.... förrens nu haha nästan 9 månader)

1 kommentar:

Unknown sa...

så klart vi vill!! :-) :-)

ja det var trevligt, dock hade jag en döjobbig snuva så jag såg såå sliten ut på ögonen ;-)