onsdag 5 november 2008

Onsdag

Idag är det som sagt onsdag. Jag har inga planer!!! Eller inga och inga.... jag ska antagligen träffa Martina i mamma gruppen idag efter det att hon och Meja har kollat på deras dopkryka och fikat hon Farmor?? Men men vi får se vad kl blir....
Har försökt att ge Alicia mat... rackar unge säger jag bara. Sätter i halsen varje gång hon ska äta... så hjärtat slår ett extra slag på mig varje gång. Sen när hon blev sur på mig efter att jag försökt att ge henne ett antal skedar är det dags för ersättningen hon får i flarra... men totalvägrar.... så nu sitter hon här med brallor på men utan tröja.. Hon har precis kommit på att det är jätte kul att slå skeden ur mammas hand så att allt flyger för att sen gegga lite med handen i det hela. Vill inte ha katrinplommon och biffstroganoff på kläderna... kan vara svårt att få bort. Nu ska vi vara lite duktiga här och ta en promenad. Hade tänkt mig högdalen men vet inte om jag kommer fram dit. Har ingen aning om hur långt det är dit. Sen har Alicia lite problem med magen igen så det skulle ju sitta fint med en 2 dagars baja mitt ute på promenaden..... inte så kul för det är ju lite svårt att byta sånt nu när det nästan är minusgrader ute.... hmmm får se om jag håller mig i krokarna.

Ska fan ta tag i mitt liv nu!! Måste gå ner de extra kg (samt några till) som jag la på mig under graviditeten. Visst det tar 9 månader att gå upp dem och det ska ta lika lång tid att gå ner men nu är det ju bara 4 månader kvar (innan det har gått 9!) Så promenader och sen ska jag bli en kycklingfanatiker. Ska göra lite hälsotallrikar hemma..... mmmm tjena... hur ofta äter jag hemma då???
Det där med att hoppa fika och ta en frukt ist för en bulle är ju inte riktigt min grej (kanske därför jag behöver lägga på ett kol)Nä fikorna får vara kvar... de är ändå en glädje stund då och då... men nyttigare mat JA TACK!

Måste köpa lite dop presenter. En kompis bebis ska ha namngivelsefest på Lördag och så har grannen dop på Söndag som vi missar pga. babysim.... Men jag har fått låna så mycket saker av henne så något fint ska jag väl ta och hitta....

Nä dags att sätta fart, klockan tickar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har inte heller mycket planerat idag. Kan vara skönt ibland.

Undrar hur många gånger "jag har tagit tag i mitt liv" under senaste halvåret, haha! men det är svårare nu under vinterhalvåret tycker jag.

Ha en trevlig dag, så syns vi!

KRAM,
empa