måndag 9 mars 2009

supermysig Söndag

Ja det blev inte som jag hade tänkt mig direkt. Trodde jag skulle få sitta hemma hela dagen igår pga. Alicia men så blev det inte. Vi tog tag i att gå upp med saker på vinden och hämta ner flyttlådor som jag ska fylla med allt Alicia har vuxit ut.... här ska rensas. Vi har påbörjat att göra i ordning A.s rum =O) Kom inte så långt men.....

Patrik tog en tur till Ikea och köpte halkmatta och petskydd samt 2 nya lampor. Efter det tog jag bilen och åkte på Hugos 1 års kalas själv med min kompis Sandra. Empa (H.s mamma) hade bakat så otroligt goda tårtor och annat. Vi stannade någon timme sen tog jag med Sandra hem.

Rätt spontant så satt hon barnvakt och jag och Patrik gick på bio i Heron =O) Såg Män som hatar kvinnor. Så härligt att komma iväg och Patrik gillade filmen. Jag som har läst boken tycker ju självklart att boken var bättre. Samtidigt var filmen bra men jag har ju lite mer bakgrundsfakta än vad han har så jag berättade lite. Ser fram emot de andra filmerna som ska komma på DVD.

Sandra hade inte haft det lätt med Alicia. A. hade varit snäll men lite svårsövd vilket var jobbigt. Vi köpte ett presentkort på bio till henne som tack. Så kan hon också gå och se filmen.

Tror inte Sandra förstår hur tacksamma vi är att hon ville sitt barnvakt åt A. Hoppas hon vill göra om det =O)

Inatt har man inte fått sova! A. vaknade vid 12.30 för jag råkade hosta till. Hon blev jätte rädd och var lite otröstlig. Jag tog upp henne och kände att hon var helt blöt. så byta lakan och kläder. Men hon kunde inte somna om. Så upp å ge lite välling. Efter det sov vi gott båda 2. till 6.30 fick jag sova iaf. Patrik tog med henne ner så jag låg och drog mig i 30 min.... skönt. Men nu är man uppe med en vagel i öget (ja jag brukar få det titt som tätt numer tror att man sover lite lite!)

Alicia verkar må bra och har inte spytt men är lite gnällig och äter inte bra.... hon känns lite mager numer..... får se om jag kan få i henne lunch idag. Blir nog en lugn dag idag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

åh vad mysigt med bio och barnvakt!
vi ska ju gå på fredag, samma film! och kanske ta en drink innan ;-)
antar att du inte kan se sidag då om A är hängig ..:-(
Kraaam!

Anonym sa...

Jag vill oxå gå på bio :P Vi har ju fortfarande aldrig haft barnvakt till Mimmie mer än två timmar =O...

Ang ditt hår, vill du bara ha löshår för en kväll så kan jag fixa det lätt, men om du vill ha extensions så kostar det 2000kr, och det håller i minst 4 månade. Men ditt hår är nog gränfall eftersom det är så lockig, jag vet inte om det blir så snyggt för jag har inte hår som är sååå lockigt =/ Jag rekomnederar nog INTE att göra extensions i ditt hår =( tråkigt nog.