tisdag 10 mars 2009

många inlägg idag blir det...

Nu ska jag berätta något mycket mycket äckligt! Alicia är dålig i magen. Hon är fortfarande sjuk.
Sov 2 timmar mitt på dagen (jag gick också och la mig en sväng) Sen var det dags att gå upp och byta blöja. Eftersom A. gillar att kissa när man tar av blöjan var jag väl förberedd med att inte ta bort den under henne försnabbt. När hon hade klarat av kisseriet så tog jag bort blöjan... vad gör ungen då?? Jo bajsar såklart, diaré. det är som en fontän där en hel del hamnar på golvet en hel del på mina kläder!!!!! BLÄÄÄÄ!!!

Så jag på med kläder på henne ner i hagen, Upp snabbt som fan med bajskläderna för att skölja av mig lite och sätta på nya. Alicia gråter... jag ner och ringer mamma (ja man blir ju lite chokad) och frågar vad jag ska torka upp bajset med? Ska jag ta en handduk eller moppen?? (som jag får slänga sen!) Mamma kommer alltid med kloka råd och rådde mig till att ta handska (som jag inte har) och sen torka upp det med papper. Så fram med en toa rulle. Fram med gula tvättlappar och torka upp skiten. Sen fram med moppen med en massa massa diskmedel!! Nu har jag sådär äckeltankar om golvet i hallen... kommer ju inte kunna låta A. krypa där på ett halvår eller nåt.

Ja jag är sån.... hade en gång en kackerlacka i min sko och den skon kunde jag aldig mer använda för att jag visste att den hade varit där......

Nepp skura 1 miljard gånger till i hallen så kanske......

Tvättat händerna också en miljard gånger....

Så roligt har vi här hemma.... är så trött på det här nu. Ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att små barn kan vara kräkfria ett dygn för att kräkas sen igen (under det dygnet samlar de på sig vätksa och näring) ja så jag antar att A. är inne på sin 4 dag av kräksjuka men idag är det inget kräks utan bajs så jag döper om det till BAJS SJUKA!

3 kommentarer:

Unknown sa...

hmm...lät gullit det där ;-)
vilken tur att vi inte träffats idag då! ska man vönta 48 timmar efter sista diaren dårå el? visste inte att det var så, skitbra med sjukvårdsupplysning ibland!
Hoppas du härdar ut där hemma!! promenad e ju bara att glömma, var ett helvete att ta sig hem från kyrkan förut :-(

Christine sa...

Hej! Men vad mysigt hörru. Stackars liten som inte blir frisk. Felicia är bättre, bara lite snorig och hostig. Och vi är bara matta och trötta. Magsjukan höll inte i sig så länge och det brukar ju inte göra. Hoppas A blir bättre snart. F saknar sin kompis! Stora pussar o kramar!

Christine sa...

hahaha, jag ser det framför mig. Hör av dig när hon blir frisk liilstumpan. Pussar o kramar