torsdag 5 mars 2009

Alicia jävlas

Ja idag är man lite seg efter en god middag på söder för att sen gå till Kellys och dricka några öl. Alicia vaknade som vanligt alldeles för tidigt! Så halv 6 gick vi upp. Tänkte att det är inte hela världen för hon sover sen igen runt 7 ( i ca 1-2 timmar) mer sömn tänkte jag. Alicia tänkte tvärt om, att idag ska jag inte sova som jag brukar. Efter att ha slagits i över 1 timme med i med :
-nappen.
-Nej ligg ner,
-se mamma sover,
-nej ligg ner unge.
-Nej inte resa dig med hjälp av spjälorna
-ja se nu så går det när man håller på att bråka och ska stå när man ska sova och är trött! (alicia slår i huvudet i en spjäla när hon ramlar från ståendes)
-här är nappen
-LIGG!!

(100 ggr mer i med nappen och lägga ner Alicia på rygg när hon håller på att klättra och så men vill inte göra inlägget för långt) försökte även med att ha henne hos mig i sängen men hon kryper ju bara....

-Ne nu är mamma leds på dig ut ska du
-Slåss med overallen¨
-ligg still
-SÅ vi ska ut nu
-Titta!
-I med nappen
gå 50 meter..

SNARK!!!

Men nu kan ju inte jag sova för Alicia ligger utanför dörren så hej då mina extra skönhets sömns timmar!!

Idag blir det stan med Christine och Felicia. Ska kolla på skor.
Sen i kväll kommer Sandra och Maria på besök.

Å jag är seg som bara den!!

3 kommentarer:

Mitt liv som Caroline sa...

Hihihi jag var bara tvungen att skratta lite....så bra återberättat :-) Kram på er

Unknown sa...

hahahaha håller med Freija med familj! ;-)

Anonym sa...

HAHAHHAHAHHA, jag dör av garv (även om inte du gjorde det just då ;-) ....)!!!!!!! Ser mig hela frekvensen framför mig.

Hugo sover ute - vi använder babymonitorn då! Skitbra :-).

KRAM!