måndag 9 mars 2009

Laxcheesecake

Åh vad gott det är!! Hittade ett recept utan gelatinblad och provade att göra en. Tänker nog ha det på min 30-års fest! Riktigt gott. Bäst jag tar en bit till hehe.
Jag har ett recept men eftersom jag provbakade så höftade jag bara lite (eftersom jag gjorde en liten)

Recept:
300g kavring
75 g smält smöt.

mixa brödet och rör ihop med smör och tryck ut i en form med löstagbara kanter.

Fyllning
2 pak. philadelphiaost
2dl lätt creamfraish
250g rökt lax
rödlök
dill
salt och peppar

Om man vill kan man dekorera med stenbitsrom och cirton (det hoppade jag nu när jag provbakade)

Så enkelt och så gott!

3 kommentarer:

Unknown sa...

mmmmmmmmmm..låter supergott!!
jag promenerade ganska mycket idag så jag pallar inte en till och inte Meja heller , fan, hon har börjat bli rastlös i vagnen, bådar inte gott ;-)
kyrkan i morrn el nåt annat förslag?
Kram

Ossian o familjen sa...

Gud va gott det låter!!! *mums*
Hoppas ni har haft en ok dag, och att lilla Alicia ska bli frisk snart!! Får se hur det blir imorgon, avvaktar lite till med Ossian. Vill ju inte smitta ner någon ju...
Vi tog en härlig promenad idag med M&M, ner till Magelungen och tillbaka. Jätte skönt att röra på sig...har varit hemma mkt nu den senaste tiden och det märktes på flåset, haha..(inte det bästa ;0) Hoppas vi ses snart, krama om Alicia så gott!! Puss från oss :0)

Unknown sa...

ja men vad vill du göra då?
jag kan hoppa kyrkan oxå, kommer liksom inte på nåt annat.
helst vill jag gå på restaurang och äta och dricka dyrt men det går ju inte hehe
vi kanske ska va barnvakt till varandras barn och sova ist ;-)