tisdag 2 december 2008

pysselkväll och BVC

Ja igår var jag och Alicia på BVC. Håll i er nu! hon är 69 lång och väger drygt 8,6kg!! Japp det är en rejäl guldklimp vi har men hon följer sin kurva perfa så det är inte mycket att orda om.

Sen åkte jag och Alicia till Rusta och handlade julpynt. Granen är nu klädd! JAPP REDAN!! Men hellre tidigt och ta bort den tidigt än tvärt om. Mysigt med julgransbelysningen i vardagsrummet.

Sen kom pappa Patrik hem och mamma gick iväg på pysselkväll med Christine i mamma gruppen. Oj vad vi pysslade =O) Är så så nöjd! det blev:
5 brosher med bilder på Alicia (de hade en maskin som man gjorde i)
Sen gjorde jag gravering på ett vinglas (japp de hade en maskin för det med) Så jag gjorde ett med Alicias namn och datum på samt hjärta. Det ska hon få på sin 18 års dag.
Sen hade de även halkfärg som vi målade bodys med. Gjorde en med Alicias namn (suprice)
Sen en ram med snäckor, en kruka med glitter och tomtar,
Vi åt även gröt och mackor och allt detta fick jag för en billig penning (runt 70-80kr)

sen en mindre rolig överraskning var att Patriks kompis skulle sova kvar på soffan hemma.... killen var lite påverkad så jag tyckte bara det var jobbigt. Men han åkte i morse samtidigt som Patrik gick till jobbet. Fick blommor av han (ett plus iaf men fan håll dig nyckter!)

Idag ska vi åter till BVC för läkarkontrollen (då vi missade våran förra veckan) Sen blir det mamma gruppen JIPPI! Ska vara hos Emily och Ossian idag.

sen hem och laga barnmat (Alicia gillar ju inte burkmaten så jag ska försöka mig på att göra egen.) Det blir kokt köttfärs med potatis, morot och lök.

Inga kommentarer: