måndag 22 december 2008

Godnatt fast det är en god morgon

Ja så känns det och så är det. Nu ska jag gå och sova. Har fått sova ganska bra i natt med men med några avbrott. Ett bajsbyte och en matning vid halv 4. Hon fick i sig en dl ersättning i natt... trodde hon skulle vakna tidigare och äta igen men vaknade nu vid halv 8.... inte bra med tanke på att hon kan bli uttorkad. Fan Patrik köpte ju vätskeersättning igår.... våran lilla "Smarta" tjej vägrar den!! Även fast man försöker dölja det hela med saft (hmmm hon har ju aldrig fått saft förut heller!) De sa så på vårdguiden att man skulle ge saft.... Jag ska åka och storhandla sen så jag får väl köpa sån där saft för bäbisar sen...... är nog bättre än bobs blandsaft!!

Spydde i går eftermiddag en vända efter att hon hade fått alvedon via munnen så nu har vi stoppat in en kapsel i röven på henne.... den fick hon behålla. Idag har vi än inte gett något... vill avvakta. Pappa Patrik sitter i vadragsrummet och sjunger för Smulan och ger henne mat. Jag har blandat 120ml så jag hoppas hon får i sig det och får behålla det.... Fick höra att hon har ätit upp nu min duktiga lilla tjej.... pappa har även fått i henne lite vätskeersättning.... men det är minemalt.... vi kör den på spruta för hon spottar bara ut... ja även med sprutan i och för sig. Som sagt. Idag har mamma egen tid hela förmiddagen.... ska "firas" med att gå å lägga mig igen...

ZzZzZzZzZzzzz.......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla tjejen då! men det låter som hon får i sig lite ändå, va!? Kissar hon?

Det ska vara vanlig saft dock - bebsidricka är inget socker i och det är det man vill åt! Så hon får energi.

Lycka till!

KRAM!

Anonym sa...

Krya på er til julafton åtminstånde! 1000 kramar från oss!

Anonym sa...

Låter bra det vännen!

God Jul på er nu, hoppas ni alla är krya till Julafton.

Många kramar.
emelie

Mitt liv som Caroline sa...

Jag lider verkligen med er, Freija har ju precis frisknat till från sin magsjuka. Jättejobbigt verkligen! Hon vill inte ta emot vatten på sked? Det var så vi fick i Freija vätskeersättningen?! Hoppas hon kryar på sig så att även ni kan njuta av julen lite! Kramar från oss