tisdag 23 december 2008

blir man aldrig klar?....


Alicia framför granen
(lägg närke till Alicias egna smällkaramell)




Ja då har jag idag även hunnit med att griljera en skinka och bakat en kladdkaka tills i morgon. Ja jag har ju lovat Kitty att hon ska få smaka min goda. Den är lite speciell.....(inte nyttig för 5 öre men men) Vi har dukat långbord i vardagsrummet och tvättat lite kläder....


Alicia har varit lite gnällig och klänig idag (jobbigt)

Hmmm har försökt att vara den perfekta mamman.... baka bullar, kakor osv... men har nu efter allt bak kommit fram till att det inte är riktigt min grej..... eller ja ibland kan det väl vara kul....
Fattar inte mammor som hinner med sånt sen när de jobbar och har typ 3 barn!.... Jag hinner inte fastän jag är hemma och har ett barn....

Sen känns det som om alla strävar efter att vara den där perfekta mamman..... så även jag... och det är ganska så jobbigt... jag är inte perfekt och kan därför aldrig bli en perfekt mamma... men jag kan göra så gott jag kan....

Här är lite bilder från idag. Farfar kom över....

1 kommentar:

Unknown sa...

oj vad tråkigt det skulle vara om alla vore perfekta, och lite läskigt ;-)
du e en asbra mamma!! med bullar i ugnen el inte :-)
kram och gooooooooooood jul..