onsdag 20 maj 2009

Gnällspik

Ja det är Alicia det!! När vi är hemma är hon som en igel på mig! Så så jobbigt. Inget är bra och jag ska vara med henne hela tiden. Om jag inte är det och det blir helt tyst så kan man ge sig f-n på att hon sitter och äter på något blad som hon inte får eller går in på toan och river allt i sin väg. Som sagt... är det tyst så är det ALLTID något sat tyg på G. Alicia är en ganska så busig lite tjej. Vi har iaf. varit på plantagen en sväng och köpt lite blommor. Lägligt nog så somnade hon i bilen påväg hem och jag han plantera alla blommor innan hon vaknade. Det blev 2 st. till rabbaten och sen en stor kruka med 3 plantor i varav en stam margarita (de är så fina tycker jag!) Nu har jag röjt lite i köket och sitter mest och väntar på att kl. ska bli efter 4 så att Patrik kommer hem.

Igår hade jag lite egen tid. Så så skönt. Jag mötte Frida på söder och vi åt middag ihop och pratade gamla minnen men en hel del barnsnack blev det med. Var jätte trevligt och helt plötsligt var kl. 22.30 så det blev en ganska så sen kväll. Tog taxi hem från Gubbängens T-bana (ja jag är lite nojig att gå själv från Hökis och hem på kvällen) och det var tur att jag tog taxi för när åkte hem med den så såg vi ett killgäng som gick.... inge kul att möta när man är själv.

2 kommentarer:

Katarina Nyberg sa...

Inte lätt i den åldern men snart kommer ju moster Katta och barnvakten :) Så då får du minsann lite avlastning!

Ja alltså det var galet kul tänk dig 6000 pers en ljummen kväll, det var stämning med musik å tävlingar å sen åka hem å fika matpåsen man fick :) Vi gick 5 km på 47 min hehe alltid ngt!

empa sa...

Hugo är snorig och hostig = gnällspik! Har fått lov att bära runt honom på höften typ hela dagen.

Hoppas att det blir lyckat på lördag nu!

Kramkram