fredag 22 maj 2009

Allt går emot mig!

Ja så känns det just nu. Igår började jag känna mig lite hängig (vet inte om det är är pollenallergi som spelar ett spratt eller om jag helt enkelt har blivit förkyld?) Alicia mår inte bra. Hon vägrade att äta igår. Åt bara en halv flaska välling vid 2 sen var det tvärstopp. Ingen middag, inget nattmål. Vid 23 tiden väckte jag henne för jag tänkte att hon behöver ju få i sig vätska. Ville inte ha välling men fick i henne några skedar fruktpuré och några 5ml. sprutor med vatten. Nu till frulle åt hon iaf 1 dl. välling. Det knäppa är att hon är pigg och har ingen feber. Men eftersom jag har lite ont i halsen idag så är det nog så att hon kanske har lite ont med... men hon gnällde inte när hon åt välling så jag förstår inte. Hoppas bara att hon ska börja äta då mormor och morfar ska vara barnvakt. Jag hoppas bara att jag hinner må bättre innan i morgon.

Sen var tanken på att vi skulle vara ute!! Vi har köpt tält och väggar och allt.... och det ser ut som det ska bli SKITVÄDER!! I morgon....

Nu fattas bara att jag bränner all kyckling i ugnen och att klänningen spricker när jag tar på mig den i morgon!!

BLÄÄ FÖR ALLT!!!

PS!! Men det ska iaf bli kul med fest BARA A. BÖRJAR ÄTA!!!

2 kommentarer:

Christine sa...

Hej gumman! Jag känner med dig, det är jobbigt när dom inte äter. Men hon klarar sig, man är inte alltid så hungrig och hon har kanske en liten infektion som inte visar sig. Man märker ju inte alltid på barn när dom är sjuka.
I morgon får vi tränga ihop oss, desto trängre desto mysigare. Det kommer att bli jättemysigt. Ja, tänk att du ska ha roligt oxå. Hoppas det har löst sig med tälten. Om det är något jag kan göra så får du säga till. Tänk att du blir 30 och har en underbar dotter. Det löser sig ska du se. Pussiluss!

empa sa...

Alicia kommer snart börja äta igen - inget barn svälter sig!!

Och festen komemr bli KANON - för solen kommer att skina på er. Så är det bara.

Stor kram!