onsdag 22 april 2009

omskakad

Ja idag har det varit en omskakande dag. Vill inte gå in på detaljer för det är helt privat men fan va skraj jag blev. Ja inte bara jag!!

Annars har vi tagit det lungt. Var på ÖF. på förmiddagen. Mötte Martina & Meja där samt Diana & Cameron. Efter det hade vi fått en tid till BVC för koll av Alicias fot. Ingen fara på taket så det var skönt. Sen tog jag och Alicia en härlig shoppingtur till Heron. Jag handlade på city gross med en gallskrikandes unge... eller ja hon sov medan jag handlade sen när jag skulle betala var det ju såklart kö. Alicia vaknar och vill ha välling på en gång. Så supermorsa som man är (NOT!) så lasar man upp varor på bandet samtidigt som man ger nappflarra och får med sig vagn och allt och betalar. Under denna korta tid på ca 5 minuter så hinner en tjej som står bakom i kön vara vänlig och hjälper mig att hålla flarran åt Alicia så att jag kan packa upp. Alicia var av en annan åsikt så hon börjar gallskrika varpå jag börjar svettas å får klara det själv helt enkelt.

Sen skulle vi in på systemet och Alicia välte nästan ut en flaska. De var ju så fina att titta på!! Sen in med all skit i bilen. In med Alicia, var på gallskrik. INTE ÅKA BIL (ungefär på sitt egna språk och böjd i en ostbåge bakåt). Ut med ungen och ett nytt försök.... samma visa igen tills jag hittar boken med kattungarna i. I med nappen å så fort iväg.

Hinner åka 10 meter och så tappar A. boken och börjar skrika. Jag säger åt henne att vara tyst och höjer volymen på sterion. SUCK säger jag bara. Sen hem. Laga mat. Patrik tog läggningen som vanligt medan jag var på årsmöte i föreningen. Så skönt att slippa monstret med egen vilja ett tag.

1 kommentar:

Unknown sa...

gyud jag blir svettig bara att läsa det där haha
ja det är inte det lättaste att få toll det nu fär tiden har jag märkt, dom sitter inte snällt i vagnen NÄR man vill och VAR man vill.

Ring mig sen om du vill prata av dig lite förresten..
kram!