tisdag 21 april 2009

Oj oj här händer det grejer

Idag var vi på 1 års kalas som sagt och det var trevligt!! Greta hade en gåvagn som Alicia testade. Shit hon går med gåvagn min stora tjej. Efter kalaset åkte jag och Alicia hem till min mamma & pappa. Pappa var barnvakt och så åkte jag och mamma till Babyland och köpte en. Det blev en svart Brio (fanns bara den inne och den är snyggast!) Sen var det full rulle här ett tag. Hon gick och så kom det stopp på vägen och då skrek hon så att vi skulle komma och flytta på sakerna så att hon kom fram haha. Sen stog hon för första gången idag. Japp hon ställde sig mot mormor och så släppte hon bara taget. Kom på sig själv efter en ca. 5 sekunder och tog tag i mormor igen. Visst hon har stått några sekunder förut med men då är det vi som har pushat. Nu gjorde hon det helt själv. Men hon är långt ifrån att kunna stå själv självsäkert.

Dröjer nog inte länge innan hon börjar gå!

Ett problem bara. Hon går ut med vänsterfoten helt så det ser helt stört ut. Måste ringa BVC i morgon och fråga. Risken är att det är något som inte är helt rätt men vad vet jag??

Nu är det dags att åka hemåt.... alla är trötta och så även jag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

åh vad roligt med gåvagn!
vi ska förmodligen köpa en i helgen, Meja har dammsugaren som gåvagn här haha
dom börjar bli stora våra små beeebissar!;-)
ja hade ÖF som plan idag, skrev på face book till er..
ses sen då!:-) förresten, går ev dit tidigare än sången beror på meja..

empa sa...

Heja Alicia!

Vi är lediga fredag om ni vill ses :-). Hur låter Vällingby? Behöver köpa en present nämligen...

Kram!