fredag 19 februari 2010

Vabb+ trasig tvättmaskin

Ja A. har feber idag. dryga 38 grader. Hon är aslack på mig eftesom jag har pillat in en alvedon supp i rumpan. Misstänksam varje gång man byter blöja efter det. Igår när jag höll på att tvätta alla kräksgrejorna så la maskinen av. Patrik var å träna så jag ringde pappa på Grankan. Han guidade mig igenom att rensa filter. Maskinen funkade ändå inte. Patrik kommer hem men han fattar inte helle.... Jag letar fram kvittot och ser att det var 1,5 år sedan vi köppte skiten. I morse när Patrik tar hand om A (äter frulle) passade jag på att ligga kvar i sängen. Tog med mig instruktionsboken och läste. Tydligen finns det ett filter bakom maskinen. Hur i hela friden ska man kunna veta det (ja man ska väl läsa antar jag...) men hur ska vi få fram maskinen? Vi ha ju typ byggt in den och den väger satan (eftesom vi har en stor maskin 7kgs)
Som kronan på värket så gick jag och A. för att vila nu och då fick hon en host attack till och spydde upp lite.... japp och hur tvättar vi det?

Ja jag vet nog vad jag och Patrik ska syssla med ikväll! Först blir det träning men sen ska vi fan i mig få igång tvättmaskinen!! JAG ÄR BEROENDE AV EN TVÄTTMASKIN!! (ja vi tvättar ju ca 4 maskiner i veckan tro jag!) nu finns det ännumer att tvätta.... med tanke på alla sängkläder...... BLÄÄÄ!

Inga kommentarer: