onsdag 24 februari 2010

övertött vs dundertrött!

Ja rubrik kan även läsas Alicia vs Veronica. När jag kom hem idag så skrek Alicia. Ja det gjode hon i stort sett från det att jag kom hem tills hon gick och la sig vid 18 tiden!!! Övertrött var bara förnamnet. Helt odräglig. Jag försökte att ha i åtanke att hon var trött och var lugn och metodiskt tröstande. Jag själv... ja jag är dundertrött. Efter våra nätter så....
Såg idag när jag var på toa så såg jag att jag har fått mer gråa hår... nu går det snabbt. Har en färgning i badrumet som jag sitter och funderar på om jag ska våga göra ikväll... men jag orkar nog inte. Varför ska de skrämma upp en totalt? Står att man måste göra ett hudtest 2 dygn innan (orka liksom.... ehe neeej!) och att om man har gjort en svart henna tatuering någon gång i sitt liv (ja i mitt liv var det på Cypern år 2000) så har man garanterat utveckat en allergi.... hallå hur kan de veta det?? Ja och om man inte har utvecklat den så ligger den latent och bubblar och bara vänta på att få bryta ut... så låter det bakpå förpackningen till en jävla hårfärgning..... så what to do? Vågar jag chansa?.... Nej inte idag heller (har velat i 2 månader nu!) det blir nog en påse popcoarn och "halv 8 hos mig" som är så charmigt program så......

Kom förresten på en fördel med att inte känna att man har tid med sig själv riktigt... jo det är att i vanliga fall när jag spar till långt hår så töttnar jag alltid påvägen... och klipper av det... men nu har jag inte haft tid eller ens tanke på att gå till frisör på (jag skäms) men runt ett år... så det är långt!! Men vi åker till Grankan i påsk så då ska jag passa på att klippa topparna där... billigt och bra (eller ja de är sådär... men vem ser det på ett låckigt hår?)

2 kommentarer:

Om Emelie sa...

CHANSA! Har du aldrig färgat håret själv?

Du kan ju tona också.

kram kram

Anonym sa...

Johooo många gånger men aldrig sett texten förut.... ja jag ska nog göra det ikväll alt. i morgon. *S*

/verre