tisdag 27 januari 2009

Ändrade planer!

Ja så blev det ändrade planer men ändå en kanon dag.
Mamma träffen blev inställd då hon som skulle ha det fick ett sjukt barn. Omtänksam som hon är så ställde hon in. Jag och Martina tog ändå en promenad då sjuka barn inte smittas om de ligger i vagnen utomhus! ca 40-50 minuter gick vi! Sen blev det en viktväktar lunch och sen ut och gå igen. Träffade upp 2 andra mammor i mamma gruppen vid Gubbängen och gick på ett bra café där.... Sen traskade vi hemåt men en liten omväg gick vi. Klockan visade på att jag hade gått i ytterligare en timme! SÅ TOTALT 2 TIMMARS PROMENIX INTE ILLA =O) Dessutom fikade jag bara på en te och hade med mig en viktväktarbar. SÅ idag har jag hållt mina points super =O)
Hmmm Alicia är lite gnällig nu.... svårt att få i henne vätska om man ger mat... hon vill liksom inte ha vatten..... så vi får se.... gav lite ersättning nu på eftermiddagen bara 1 dl. och hon blev skitsur när den tog slut... gav mat men det var inte så kul.

Har försökt att börja med kex med smör på som hon kan plocka med men ungen förstår ju inte att hon ska stoppa det i munnen även om jag visar.. hon bara sitter där och pillar ut smöret så att händerna blir helt gäggiga och inte ens då stoppar hon i munnen.... *suck* men maten går rätt bra trots allt så det är skönt. Ska bli välling nu ikväll....

I morgon är det öppna förskolan på förmiddagen. Sen hem och fixa lite...

Nu ska jag laga en god middag. Fläskfilé med rotsaker i ugnen och en taziki till det mums (nyttigt =O)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra att hon får pilla - spelar ingen roll om det går in munnen eller ej! Hon är ju i den åldern nu där det är skojigast att grisa ned ;-).

KRAM!