måndag 6 juli 2009

Utveckling

Ja jag är ju ganska så blind när det gäller framsteg på Alicia! Min mamma sa en massa saker som jag inte ens har märkt.Som tex. när Alicia har bajsat. Då säger hon Baba och pekar på rumpan (jag har inte ens märkt det tidigare men hon gör det inte alltid heller) Jag har bara trott att hon kommer och gnäller lite hos mig och säger pappa men men.... nu hörde och såg jag det själv i helgen haha.

Sen försöker hon att sägga det vi säger.... men inga fler ord än Hejdå!! och det låter så gulligt när hon säger det... hon säger det såhär: Häldå

Förstår hur man pratar i telefon och gör det gärna. Snor alla telefoner hon kommer åt haha.

Går nu mest hela tiden inne som ute

Vill dricka all vätska förutom välling med sugrör (så pipmugg vad är det?)

Ska äta allt vi äter och älskar pommes frittes (den där man äter när man har pommes hemma!)

Pussas en massa

Vill bada hela tiden!

Klättrar upp och ner hela tiden i våran låga säng på landet och solstolar osv.

Drar ner allt hon kommer åt på våran byrå samt packar upp alla väskor hon kommer åt.

Älskar att sortera våra skor i o ordning

Vill borsta tänderna själv

Gillar att ge oss saker och säger tack tack när hon lämnar över saker.

Nä nu är det dags för mig att åka till jobbet.... Blir lite sent för Patrik har varit iväg med skåp bilen på service... nu är det dags för mig att åka iväg i den. Ja jag är "förvisad" från våran Pegga till skåpis. eftersom Patrik har A. om dagarna...... å behöver barnstolen.

Men inte mig emot för skåpis påminner så mycket om pappas van som jag lärde mig att köra bil i hehe..... och så luktar det gott i den bilen... ingen nybils doft utan ja det är svårt att förklara.... Det som är en stor nackdel är att den saknar AC.

Inga kommentarer: