onsdag 22 juli 2009

Onsdagen den 22:a Juli

Ja det är idag det. Vi ska snart iväg på kalas. MEJA FYLLER 1 ÅR =O) GRATTIS!!
Tidigare idag har vi varit på babyland (läs inlägget så förstår ni vad vi gjorde där...) Sen en snabbis på Ikea. Vi åt på restaurangen där. Tom. Alicia hon fick en barnportion pasta med köttfärsås. Jag tog glassen hehe...

Igår var vi på Utö. Så så mysigt men vi hade sån otur. Vi kommer fram till parkeringen vid Årsta Havsbad. Patrik går och betalar parkeringen (hutlösa 90kr) medan jag packar ur bilen. Lyfter ur våran vagn och "SWOPS" så pluppar framhjulet av. Ja ni läste rätt!! Jag försöker mecka tillbaka det då det är ett klickfäste men det funkar inte. Ist lyckas jag trycka in en röd liten "knapp" som fastnar i intryckt läge. Så vi bestämde oss för att åka till Utö iaf. Jag hade fått för mig att man kunde hyra skrindor där... och mycket riktigt det kunde man... Alicia fick åka lite men menst var det packningen som åkte däri då Alicia är en stor tjej och gärna vill gå själv.

Den här otursvagnen..... har vi haft problem med bakhjulen då det kom i stenar i vilket det inte ska kunna.... så vi fick nya hjul -09 modell (vagnen är en -08) Patrik bytte hjulen för någon vecka sedan och helt plötsligt stog vi utan någon som helst broms på vagnen. Oj då, de hade glömt att upplysa oss om att 09 och 08.an modell inte passar utan man måste mecka över något från gamla hjulet till nya..... HALLÅ!!! Vad är det för skit igentligen. Varför gör man olika på samma vagn? och borde man inte kolla upp sånt när man ändå specialbeställer hjulen och får vänta på dem i 1 månad? Men vagnen är nu inlämnad iaf. Vagnen är ju en Teutonia och kostade typ 8500kr.... nä tacka vet jag våran B.iga paraplyvagn för 1000kr den har vi inte haft några problem med över huvud taget....
Så lack på våran piss vagn just nu.... (för innan allt detta så har vi ju haft en trasig sufflet som vi fick vänta på i bara 4 månader!!!!!)

Iaf. VI hade en toppen dag på Utö med god mat på värdshuset, lekland och trevlig miljö. Vädret var på våran sida och det började regna lagom tills vi gick på båten =O) Alicia kunde inte somna i skrindan så på vägen hem på båten så däckade hon totalt i pappa Patriks famn.

Hem och byta om lite sen åkte vi till Josse och Jonas och grillade. Alla barnen somnade och vi kollade på en jätte rolig film som jag verkligen kan rekomendera haha.... BAKSMÄLLAN!

Inga kommentarer: