tisdag 6 december 2011

Säsongens första snö!!

Ja i natt när jag gick upp för att amma Anton så låg där snö ute på marken. Underbart! Det är något visst med den första snön och Alicia var helt salig i morse. Vi har pratat om snöänglar så det första hon gjorde när hon gick utanför dörren var att göra 3 stycken snöänglar.....

Natten har varit rätt ok iaf. Anton hostar och får sina anfall i samband med mat. Antagligen för att han måste andas ordentligt via näsa när han äter.....

Idag har vi en lugn hemma dag. Hoppas på att lillkillen ska må bättre och att det inte blir värre än såhär. Bricanylen hjälpte inte ett skvatt och näsdropparna gjorde inte så mycket heller... men så vet jag inte om jag fick i honom det han skulle ha ur de där pipetterna. För även om man bara är 5 veckor gammal så vet han att när mamma kommer med något vid näsan så är det inte roligt.....

Snart jul och fattigare jul har jag nog aldrig haft (eller ja... kanske när jag bodde hemma och pluggade!)

Men om någon vill köpa någon julklapp så är det till barnen i så fall.... och det som önskas mest på önskelistan av Alicia är
En spegel
En ficklampa
Om jag får vara med och bestämma så är det
Strumpor i stl. 28
Trosor i Stl 110
Tröjor i stl 110

Anton önskar sig killkläder i stl. 68 (vi har kläder i stl. 62 så att vi drunknar!)

Annars önskar vi oss bara att få vara friska!

Jag har ju ny telefon och den är bra konstig. Ser att bliderna jag tagit med den blir konstiga när jag laddar upp dem här. Syrran har en lika så hon måste nog lära mig telefonen... eller kan det vara fel på kameran?

Verkar bli en fin dag idag... får se om jag och Anton orkar oss iväg... Vi har ätit så onyttigt här hemma så vi skulle behöva köpa lite grönsaker och frukt för det har vi brist på här hemma.

Det blir lätt att man bara sätter i gång en plåt pommes och stoppar in några korvar eller köper hämtmat för att jag inte har någon energi nu när jag sover så dåligt.....

Nästa vecka är det Linas matkasse igen och då blir det lite bättre och nyttigare mat. Sen har jag pausat alla kommande leveranser för jag funtar på att prova lite andra kassar också. Vi har visserligen 6 kassar kvar tills vi får en fri kasse så lite testing sen blir det nog några kassar till för att få gratiskassen.

Hoppas ni alla fina får en härlig dag i detta härliga julväder!

Inga kommentarer: