tisdag 13 december 2011

Lucia

Alicia provar kläderna dagen innan....

Pepparkaksgubben


sång på Alicias dagis


Många barn.....


Ja idag är det Lucia. Det blev en tidig morgon då Alicia skulle vara på dagis redan 7,15. Kl 7.30 skulle de sjunga. Patrik och Alicia fick gå ner före mig och Anton eftersom Anton skulle äta. Trångt och jävligt var det iaf. Inte alls bra ordnat. En förälder gick och sa till och då kom föreståndaren ut och bad alla backa men man såg inget iaf. Efter ett tag trängde jag mig fram så att jag kunde ta några kort. Alicia fick syn på mig mot slutet och blev ledsen och kom springandes. Hon var ledsen över att hon hade haft sönder lampan till ljuset. Ja och något tärnlinne ville hon inte ha på sig så röd overall, tomte luva, glitter och tärnljus... jaja bara hon är nöjd så är jag nöjd. När jag skulle gå hem sen så blev hon jätteledsen och skulle med hem.... men det gick bra sen iaf.



Nu är det kväll och jag har satt upp granen idag... något mer har jag inte hunnit med. Anton har varit asjobbig. Vaken sedan 10 och är fortfarande vaken... under denna långa tid har han sovit 40 minuter i vagnen (vid 14.30-15.10) men kan inte komma till ro och sova... jag försöker amma men han snuttar, somnar och så fort jag flyttar mig så vaknar han och blir ledsen.... roligt kväll.... han skriker nu med och patrik har ont i halsen och vill inte vara nära Anton....

Inga kommentarer: