måndag 19 december 2011

Juleveckan

Ja nu är det inte långt kvar till jul. Snön kom äntligen igår och i morse hade det kommit lite mer. Det är rätt slaskigt men ändå lite ljusare ute nu när snön är här. Hoppas det blir någon minusgrad så att snön får ligga kvar.

Denna vecka har Alicia börjat med 20 timmar på dagis i och med att hon har fått ett syskon. Shit! I morgon ska hon vara hemma med oss... lite jobbigt då jag verkligen behöver förmiddagarna till att vila eller sova. Men men... det måste ju bara gå liksom.... sen går hon Ons och tors på dagis för att sen vara hemma på Fredag. Tyckte det var bäst så för då går hon fulla dagar i stort sett de 3 dagar hon går....

Idag kom ett jätte gulligt julkort till Alicia från Meja. Så sött Meja (som är lika gammal som Alicia) hade skrivit sitt namn själv! Duktigt! Alicia kan skriva sitt A och ett L men sen blir det liksom fel..... Vi tackar så mycket för julkortet!

Annars har jag inte fått någon julstämning direkt. Kan inte fatta att det är jul på Lördag! 4:e ljuset har vi missat att tända och inga julklappar är inslagna.... har inte fixat mormors julklapp än och det är för sent nu.... ska göra förstoringar på fuji tänkte jag... jaja....

Att baka knäck och gå hemma är ingen bra kombo..... knäcken finns det inte mycket kvar utav.

Nu ska jag natta Alicia medan Anton små gnäller lite i Patriks famn... ha nu börjar ju hans hemska period då inget är bra.... och om det är bra så ligger han fastklistrad vid min tutte! Somnar.... försöker man flytta på honom ja då vaknar han. Lika så under hela natten. Han ligger som klistrad vid min tutte. Försöker jag flytta på honom så vaknar han till 80% av gångerna.... men jag försöker iaf för jag vill inte att han ska bli klämd utav mig eller som har hänt att han hamnar under täcket...... det är lite läskigt tycker jag och med tanke på plötslig spädbarnsdöd som ökar om de sover för varmt.... ja men det är ju det ända han vill... ha värme...... lite jobbigt...

Ingen som är hemma med friska barn som vill leka i morgon?

1 kommentar:

Om Emelie sa...

Visst, pengarna har vi fått tillbaka. MEN - i ett fall meddelade de att leveransen skulle bli försenad till januari (meddelade de ½ dag innan sista leveransdatum...), i ett fall är det själva företaget babykul.se som ej har kunnat leverera på 1½ månad...., och i ett fall så hade inte groupons ledning och företaget "gjort upp" så min städning blev inställd dagen innan via sms.

Näh, inget företag jag kommer handla från igen!

Vi är hemma imorgon - inte Hugo dock!

KRAM