måndag 14 september 2009

Ny vecka - innebär inte så mycket jobb för min del

Nä idag är det inskolningsdag nr. 2. Ska bli spännande att få vara med på dagis idag. Vi sitter just nu och äter en lyxig frulle, med salami och laxröra. Snart dags för Alicia att bada och sen ska vi klä på oss och gå iväg till dagis. Stog länge igår och strök på de där förbenad namnlapparna. Ja ALLA kläder ska vara märkta. Det är inte riktigt min grej men men... hann även med ett medelpass på friskis igår. Så så skönt!! I kväll ska jag åka iväg och storhandla. Kan behövas för vi har slut på det mesta.

Kanske kommer bilder under dagen vem vet?? En fånig grej enligt mig är att det har blivit så omständigt. Förr i tiden så var d bara att fota. Nu ska man ha tillstånd och fotar man på dagis så får man absolut inte fota någon annans barn! När barnen står i grupp för att sjunga så undanbedes föräldrar att fota men om de ändå ska så ska man bara fota sitt eget barn???! WHAT!!! Är det inte märkligt? (detta gäller en mängd dagis om inte alla?)

En annan super duper fånig grej!! Nu får barnen inte gå in i köket längre (någonting med EU direktiv!) WHAT!! Vad tror de kan hända?? Att någon unge river ner allt eller sprider ett virus som slår ut mänskligheten?? Nä tacka vet jag dagis när jag var liten. Man var som en familj. Alla fotade alla, man fick gå in i köket och hjälpa till, man var ute i skogen trots att det var en småbarnsavdelning.... osv.

Inge negativt om vårat dagis, detta är bara en reflektion över lag.

Tjingeling

1 kommentar:

Ossian o familjen sa...

Lycka till på andra inskolningsdagen!! Verkar Alicia tycka att det är spännande att vara där? (kanske för tidigt att fråga iofs :0) Det där med fotningen förresten, visst är det lite konstigt men det har och göra med sekretessen. Vissa barn kan ha skyddad identitet av olika skäl och då är det inte så bra om de hamnar på bild som andra kan se. Så är det på vår förskola med :0( Men det där med att de inte får vara i köket tycker jag ändå är lite fånigt. Vad kan hända liksom?? Bakterier sprids ju rätt bra ändå på resten av stället...hm... Ska bli spännande att höra hur det går för Alicia, tror hon kommer fixa det galant! Hon är så framåt av sig och tar för sig, det är bra tror jag :0) Lycka till så hoppas jag vi ses snart!! (om inte tidigare så ses vi den 26:e...wiiihooo ;0) KRAAM!!