tisdag 15 september 2009

3.e dagen gillt

Ja idag är det sista dagen jag är med på dagis sen ska hon klara sig själv i morgon mellan 9.30-12.30. Igår gick det ganska så bra. Hon lekte en massa. De har en jätte fin kökshörna där Alicia stog och lagade en massa mat, en rutchkana (hur det nu stavas) inne i lekrummet och det var en stor favorit. Hon ritade och lekte med lera samt med vatten vid ett vatten bord. Hon åt väl inte så jätte bra med taneke på att det var så mycket som distrahera. Sova vägrade hon att göra på vilan utan kröp runt och hade sig så till sist gick hon och jag ut därifrån. Dagen avslutades med utelek med dockvagnar, bilar och spadar. När vi gick hem sen vid 3 tiden hann jag gå 2 meter så sov hon i vagnen (inte så konstig med tanke på att hon inte hade sovig sedan 6.30!! (många timmar att vara vaken utan vila och med så många intryck) Jag var också helt färdig när vi gick hem. Vi hade nämligen lite otur att hamna osynkat med resten av inskolningsbarnen då de blev lämnade för första gången i går. Så det var mycket gråt efter mamma och pappa.

Hoppas på att hon kan somna på vilan idag.... Jag ska iaf få henne att somna innan vi går idag för det vart en extremt tidig morgon då Alicia ville gå upp vid 5.30.

I kväll får vi middags besök utav: Josse Jonas; Stella & Greta. Ska bli kul och trevligt

En tanke som ploppar upp i huvudet är om Frida har hunnit få sitt andra barn nu?? Borde ta och ringa henne med..... får ta det senare i veckan. Idag lär det ju inte finnas så mycket tid över.

Inga kommentarer: