söndag 6 september 2009

Heldag med Alicia och Sandra

Ja igår var en lång dag. Började på morgonen med en chock då jag upptäckte gigantisk fästing i Alicias hårbåtten (jag skojar inte den såg ut som om den skulle spricka) harig som jag är så kunde jag inte ta bort den och Patrik ville inte heller. Åkte över till mamma och pappa vid 8.30 tiden. När mamma skulle ta bort den var den borta. Jag trodde bara att hon var blind och sa att den går inte att mista. Kollade efter själv och den var borta. Tog av Alicia tröjorna och den låg innanför Alicias tröja (den var så stor att den hade släppt sjävl!) efter det var man lite skakis. stannade så att Alicia kunde äta lunch.

Vid 12 tiden åkte vi till Sandra för att hämta upp henne. Drog sen till mormors hus för att hämta lite växter till trädgården. Hämtade en gammal ros och en bondpion samt en annan växt som jag inte vet vad den heter. Sandra passade A. medan jag grävde och fixade. Saknade lite jord så vi åkte till Plantagen. Såklart kom jag därifrån med mycket mer än bara jord. Blev en hortenzia till rabatten (en perenn) och en Dahlia som luktar lakris och har nästan svarta blad, vit dekorations sten till rabatten samt ett underbart litet olivträd till köksfönstret (sitter en liten olivflaska runt stammen på den)

När vi var klara med detta så passade jag på att tona håret i färgen Kastanj. Det blev visst rätt mörkt för när Andy Kitty kom för att vara barnvakt så frågade brorsan vad fan jag hade gjort med håret (så det syns visst hehe). Jag Sandra och Patrik drog till Heron. Åt en god middag med starköl och sen blev det bio. Såg Linje 123 kapad.

En rolig grej som har kommit igår och idag är att hon säger Bebich (bebis) och mojmoj (mormor) och tro det eller ej men hon säger nu också (changa) Sandra =O)
Så kul nu när orden börjar komma!

Idag ska jag träna och så tänkte jag kolla lite i affärer. Måste även märka Alicias kläder med namnlapparna vi beställde från nätet. På onsdag ska nämligen lilltjejen börja på dagis!

PS!! Lägger ut bilder sen för nu är det något knas när man försöker lägga ut bilder...

1 kommentar:

Katarina Nyberg sa...

Väntar med spänning på bilderna med din nya hårfärg :D Kul att du vågar själv färgade jag det mkt mörkare men ingen verkar ha lagt märke till det haha..

Kan hon säga sandra det var som tusan jag som ville att hennes första ord på dina vänner skulle vara katta..men det fick jag bara drömma om ;)

Hade också en superduper härlig dag igår, grillning hos min sötnos, härlig promenad vid älven sen det obligatoriska film och glass kvällen :P Sov även över där..vill int att den dagen är över men men bara samla energi till en ny vecka..fast ja ska int klaga har självstudier ons, tors och fredag :D åh fan nu såg jag att jag även var ledig måndag och började kl 13 på tisdagen fast ja då går jag också till 17..sen på ons började jag tydligen 13 igen fast då bara till 16..hihi..ooo tor blir tuff 9-16..får se om jag pallar hela dagen ;) oj fredagen var jag ledig igen haha

FAST då är det också 2 arbeten vi ska hinna med..så så lyxigt äre inte!

puss å kram