lördag 30 augusti 2008

Godmorgon!

Ja det är som vanligt upp tidigt!!
Igår var det smått kaotiskt. Jag han ingenting igår.... Gick knappt utanför dörren. Jag och Smulan tog en promenad till närmaste butik och handlade lite ingredienser så att mamma kunde baka. Sen kom pappa hem. Vi bestämde oss för att åka över till brorsan. Handlade med lite mat och skulle se film. Smulan somnade i bilen påvägen. Sen vaknade hon vid halv 8 och skulle ha mat men tok vägrade... Hon gallskrek i säkert någon timme och ingenting var bra. Till sist somnade hon i vagnen igen. Efter lite råd av våran privata läkare *S* så skulle lite sömn kunna hjälpa och att hon säkert skulle vakna och vara hungrig igen. Men icke sa nicke. Hon sov och sov och sov. Vaknade inte förrens kl 6 i morse så ja.... 13,5 timme utan mat.... Har fått i henne mat nu på morgonen men det är inte så där jätte mycket. Får se hur nästa mål blir. Tror hon är lite förstoppad så vi får väl ge lite laxeringsmjölkersättning till nästa mål.

Igår kände jag bara att jag inte vill vara mamma längre... men nu är den känslan borta som tur är ....... hmmm... jag var bara helt färdig igår... eftersom hon hade gnällt i stort sett hela dagen och bara sovit 1,5 timme. Försök själva att sitta å dadda och gulla osv en hel dag för att försöka få stopp på gnäll för att sedan få panikskrik på kvällen och matvägran.... *Suck*

Nu sitter hon i babysittern å hostar lite...

Idag skulle vi ha åkt ut till landet men vi hoppar det. Blir hemma i helgen. Jag ska ta lite "egen tid" idag. Känner att jag behöver det. Ska sova lite och sen ge mig iväg någonstans. Antagligen till Farsta å titta lite.

Alicia är världens sötaste och gulligaste å jag kan inte tänka mig ett liv utan henne men ibland är hon ett litet monster.. =O)
Kan bero på att hon är lite sjuk. Hoppas förkylningen går över snart.

Annars verkar det bli en fin dag idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet hur det känns! Men så fort de avfyrar ett stort leende (alternativt skratt..) så är den där "dumma" känslan som bortblåst.

Idag ska vi iväg på dop. Hoppas lillskiten sköter sig fint!

8/9 låter bra tycker jag.

KRAM,
Emelie

Katarina Nyberg sa...

det är inte lätt att vara mamma men du gör det bra! Och ang det du skrev i min blogg vill jag bara påpeka att det var 170 UNIKA besökare dvs 170 olika datorer..så du var EN av dem inte så många som du skrev hehe...jag e glad iallafall..puschar en till att fortsätta blogga lika aktivt!

puss och glöm för guds skull inte bort nu att mejla mig vilka som kommer samt evangelium texten! need it!