torsdag 28 augusti 2008

Torsdag


Randiga lilla jag!

Idag är det torsdag och snart helg! Tiden går så fort när man har kul.
Dunderklumpen väger nu 6.8KG helt otroligt! men men... stor liten tjej!

Idag har jag och smulan inga planer... så så skönt. Skulle behöva städa lite hemma men så kommer det nog inte att bli. Funtar på om jag ska ta en promenad till Farsta fram och tillbaka.... rätt bra avstånd.... men då är ju det där med lockande shopping. Skulle behöva hålla i pengarna lite. Ska ju snart ha dopet å då går det en hel del pengar!

Grått å trisst å en massa regn i morse men nu börjar solen bryta fram =O)
Ska ta å klä på mig och förbereda för Alicias nästa mål, sen ger vi nog oss iväg.

Pappa Patrik kommer ju hem vid 16 tiden får se om jag kommer iväg å träna. Brorsan kanske kommer över om han orkar. Sov dåligt i natt med. Smulan som sover hela nätter vaknade vid 2 tiden å ville ha mat. Så det fick hon sen somnade hon om vid 3 tiden. Det måste ha berott på att hon fick sin spruta igår.... Hoppas verkligen att hon sover hela nästa natt så att man får lite mer sömn.

Smulan har fått lite mjöklskorv så nu har jag köpt kräm mot det hoppas det ger med sig snart.

Smulan kan nu vid 3 månader:
-Charma och le en massa! ger lite ljud ifrån sig men inget jätte garv än.
-sitta i knät om man håller i
-stå i knät om man håller i
-ligga på mage ganska länge och hålla upp huvudet
-prata en massa i form av oooääääööö (hon konsentrerar sig riktigt och pratar tillbaka när man pratar med henne)
-natta sig själv om hon har Gunnar och nappen (nu slipper mamma och pappa vagga vagnen varje gång!)
-gillar att titta på tv vilket hon inte får!! (men gör allt för att se!)
-man kan bärar henne på en arm och hon håller ryggen och nacken

Har säkert glömt något


lek på mage

Inga kommentarer: