tisdag 23 augusti 2011

Tisdag och hösten är verkligen här!

Åh vad trött jag är. Trött på att vara hemma med en gnällig 3:åring. Tror både hon och jag längtar tills förskolan börjar (vilket inte är långt kvar då A äntligen ska skolas in i morgon!)

Idag har vi först Anticimex här i 2 timmar för besiktning av våtutrymmen och sen vid 14 tiden kommer "fröknarna" hem till oss för att hälsa på A. Ja här där vi bor har man kvar detta gamla med hembesök.

Igår så hade jag en urmysig kväll. Så välbehövd! Jag tog bilen ut till min vän på Lidingö. Var lite nervös för att köra dit då jag inte direkt hittar från oss till henne men det gick jätte bra!

Vi åt gott och hon hade köpt en flaska alkoholfritt bubbel. Så gott! Pratade en massa och jag fick mysa med hennes lilla York. terrier. Så söt!

Jag behövde en kväll med en god vän utan barn! Även om jag är trött idag (för att jag kom hem strax före kl. 12) så har jag liksom laddat det mentala batteriet.

Jag och Patrik tycker att det är viktigt med egentid utan barn och med vänner. Dessvärre har det inte blivit så mycket utav detta och mindre blir det väl ett tag med en liten bebis i huset.

Nej jag längtar tills A. är inskolad och att jag får åka till jobbet i några veckor innan det är dags för mammaledighet igen!

Inga kommentarer: