söndag 18 april 2010

Vilken kväll!

Ja det kan man minst säga!! När såg du senast 2 råttor på restaurangen? När såg du senast en vakt avväpna en berusad man som hade en pistol?

Ja detta hände ikväll. Vi bjöd mina föräldrar på restaurang ikväll som tack för lån av boende. Tänkte vi kunde bjuda igen lite. Vi hade valt med omsorg Kho Pangang då det är så mysigt där och god mat. Vi fick sitta i Tuctucen som är min favorit plats. När vi alla är mätta och belåtna säger pappa: Såg du råttan? Nej sa jag. Så sa jag till personalen (vilket pappa först tyckte var pinsamt) Vi sa att vi ville ha notan och trodde vi skulle få kompensation för eländet men nej nej...

Därefter pratar vi med vår servitör som låter oss prata med ägaren. Han pratar bort allt bla bla bla om Anticimex har varit där förut och att de inte alls har råttor osv. Just när han står och bortförklarar kommer en råtta springandes mellan hans fötter och in under vår tuctuc. Jag sa till att den där såg du va?? Och han kunde inte neka. Pappa sa att vi ville ha en varsin öl iaf som kompensation. Rätt dåligt att de inte ber om ursäkt och bjuder på det vi hade ätit tycker jag. Det hade kostat honom 1100kr men ist får vi väl ta och ringa hälsovårdsmyndigheten på Måndag. De stänger förhoppningsvis stället vilket kommer att kosta ägaren mer än om han hade bjudit oss. Det är ju skandal att man ska se 2 råttor en och samma kväll och på en restaurang som är så känd och populär!!?? VI kommer definitift inte att gå dit igen då råttorna kom ut från lagret vilket även maten gjorde.... kan bara tänka mig vad råttorna har suttit och mumsat på där inne.... urk nu mår jag illa!!

Sen går vi till världens mest sunkhak bara för att ta en öl och då ser vi pistolen. Bestämmer oss snabbt för att inte ta en öl där och går ist till Vampire Lounge och tar en glassdrink (me like).

Nu är vi hemma. Mätta som bara den och lite smått berusade. Trötta till 1000 så nu väntar sängen!

Tjing tjong!

2 kommentarer:

Ossian o familjen sa...

Usch va äckligt med råttorna!! :0(
jag som älskar Kho Pangang, nu är man inte så sugen på att gå dit efter ha läst ditt inlägg, brr. Hoppas ni kan få ngn sorts kompensation ändå...och vad var det som hände med vakten och den berusade mannen? Lät ju inte heller så kul precis, stackars er!!
Hoppas du mår bättre i ryggen, hörs/syns snart? KRAM!!

Om Emelie sa...

Herregud säger jag bara... berätta gärna om du hör ngt mer!

kram