onsdag 14 april 2010

Ryggskott!




Ja i Lördags var vi en sväng på Ikea och Ryggen sa PANG när jag skulle lyfta upp Alicia ur vagnen! Hade ont i ryggen hela helgen och på Måndagen gick jag trots ryggont till jobbet. Ryggontet blev bara värre och värre och till sist kunde jag inte jobba mer. Åkte till läkaren och han sa att det var ryggskott (en mildare variant eftersom jag kan röra mig någorlunda. Han sa att jag inte ska jobba på ett par dagar och att jag ska ta promenader. Det värsta jag kan göra är att sitta stilla. Känns konstigt att vara ensam hemma (hur ofta händer det liksom? Har bara vabbat och då är ju A. hemma med. Sen att vara "frisk" och vara hemma gör ju att man har lite energi. Men ryggen säger ifrån om jag gör för mycket. Har konstant en jobbig känsla i ryggen (ni som har fött barn vet ju hur ont det gör i ryggen när det är dags för förlossning... ja typ den ryggsmärtan har jag. Fick smärtstillande tabletter.... de hjälper väl sådär men inte speciellt mycket. Igår kändes det bätte men idag vete katten.... tror att det är något sämre igen kanske?

Sitte här med lunchen. Fil med flingor samt macka och ägg...

Vi glömde för övrigt Alicias Polarn och Pyret windstopper på planet påväg ner till Grankan. Så jävla typiskt mig och den var nästan helt oanvänd... de är ju skitdyra så jag är jätte ledsen över det. Har nu införskaffat Alicia en ny vår/höst jacka ist och en matchande mössa. Så nöjd!! TACK EMILY FÖR ALL HJÄLP!! =O)
Så nu är Alicia en riktig tuffing =O)

Bakade även muffins igår som blev jätte goda!! Nog de godaste jag har bakat! Saftiga och så =O)

6 kommentarer:

Om Emelie sa...

Ajdå, stackars dig å din rygg :-(.

Snygga kläder till Alicia!!!!

ang. Bloggen:
Kan det vara så att du har inlägget på redigera HTML, istället för Skriv? Kolla uppe i högra härnan när du skriver ett inlägg - där finns det 2 flikar som alltså heter redigera HTML samt Skriv. Den ska vara på Skriv för att det ska vara rätt.

kram kram,
emelie

Anonym sa...

Gick det bra med tapeterna, eller hamnade dom upp o ner som du var rädd för?

Smulan sa...

Tapeterna hamnade upp och ned men det gör inget. Värre är att tapetseraren inte har gjort ett bra jobb denna gång. Vi har anlitat samma kille 2 ggr förr och blivit supernöjda. Bilder kommer...,,

Smulan sa...

Tapeterna hamnade upp och ned men det gör inget. Värre är att tapetseraren inte har gjort ett bra jobb denna gång. Vi har anlitat samma kille 2 ggr förr och blivit supernöjda. Bilder kommer...,,

Smulan sa...

Tapeterna hamnade upp och ned men det gör inget. Värre är att tapetseraren inte har gjort ett bra jobb denna gång. Vi har anlitat samma kille 2 ggr förr och blivit supernöjda. Bilder kommer...,,

Ossian o familjen sa...

Hej gumman, vad fin hon var i jackan och mössan. Blev ju jätte fint :0) Kul att man kunde hjälpa till, hihi.
Hoppas att allt är bra med er alla tre, själv mår jag inget vidare och Ossie har dessutom 39graders feber ikväll...så det blir till att vabba imorn :0/
Hur är det m ryggen?
Vi kan väl höras snart? KRAM!!