tisdag 3 november 2009

Note - jag säger....

Alicia klättrar upp på köksstolen och pekar på datorn och säger dator (nja mer dato) jag säger åt henne att hon inte får sitta på stolen och lyfter bort en mycket arg liten dam som bara SKA sitta vid datorn.

Språket kommer mer och mer! Alicia säger numer:
bebbi - napp
Bebbi - bebis (ja alla som åker vagn är bebisar även om de är äldre än hon själv*S*)
Andy - ja min bror Andy
titti - brorsans tjej Kitty (ja ibland får hon till K på kitty med)
mormor - mormor
marmor - farmor
Katla - Katta min syster
dlandla - sandra
Meja - Meja
abblababbla - aja baja
kuckelikuckelikuckeli - tupp men även ett ljud hon bara älskar att göra och kan sitta länge å upprepa
Paa - puss
Göra läten som kossa, häst, katt, hund, tupp
Låssas sova och väser lite (för att visa att hon snarkar)
där
titta
hallå
hejdå
näää
mmm
mul - mjölk
dädä - tv
kaka - kaka
macka - macka
il - bil
tut tut - tut tut

Är säkert mer som jag inte kommer på nu....

Inga kommentarer: