lördag 28 november 2009

Helg, 1.a advent

Ja då är det Lördag morgon! Kl. har precis passerat 7. Nej vi har inte nyss gått upp som jag skulle vilja skriva. Nej vi gick upp vid 4,30 i morse som vanligt höllt jag på att säga (men det känns så) Den här veckan har verkligen varit en dålig sömnvecka. Alicia har vaknat 2.30 och 4.30 suck. Jag håller på att få en vagel i ena ögat (brukar få det när det är för lite sömn!)

Idag kommer det bli en grannar dag. 4 års kalas hos grannen först i någon timme sen hem till andra grannen på adventsfika! Det är så det ska vara tycker jag! gillar när man är gästvänlig osv. Vi har varit mer gästvänliga tidigare men just nu är både jag och Patrik i en period då vi inte orkar anstränga oss så mycket för sånnt. Efter mitt 30 års kalas så fick det räcka för en tid framöver.

Patrik var ute igår med någon kompis och kom hem vid 3 inatt. Det är ovanligt sent för att vara honom. Får se hur länge han sover idag. Jag och Alicia ska iaf. gå till farsta lagom tills affärerna öppnar för att köpa en present, men vad köper man till en 4.a åring??

Längtar tills i morgon då jag har sovmorgon!! SNARK!!
Har lite dåligt samvete också över att jag inte har uppdaterat med bilder. Ska göra det någon dag men det är så mycket saker som behövs göras. Tex att sitta och skicka in drygt 300 bilder till framkallning (måste gallara ur de bästa vilket bara det tar en massa tid)

Igår kväll iaf när jag var solo och A. hade gått och lagt sig så ställde jag fram ljustaken i köksfönstret och hängde upp julgardinen. Jag älskar min köksjulgardin för det är ingen sån där äckligt skrikig tomtegardin (passar inte i vårat kök med en sån!) nej denna är någon färg jag inte kommer på vad den heter men tänk er en gammeldags potatissäck (fast lite ljusare) , sen går tomtarna i vitt, svart och grått och är sparsamt plaserade på gardinen med en svart rand nertill och en liten bård som är svart/vit rutig upptill.... hmmm låter kanske inte så fint men det är det.

Jag ska införskaffa en ljusgardin till våran franska balkong i sovrummet också för det är så vackert. Annars kör vi nedräkning inför Thailand. Ska bli underbart.

Patrik fyller snart 37 år och vad önskar han sig?? Jo egen tid! Ja men jättekul! Då går jag till Åhlens och köper en sådan....... öööh? Jag har pressat och pressat men han vill inte ha något! Men jag vill ju ge honom någonting! Något förslag? kanske något som hänger ihop med egen tid?

I morgon Söndag kommer Sandra, Ali och lilla Bianca hit. Ska bli kul för det var jätte länge sedan. Ska bli kul att se hur Alicia och Bianca kommer överrens! Blir lite middag och julmys!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

lite egentid på centralbadet tillsammans du och han? det skulle iaf jag uppskatta..
ha en under bar resa så kanske vi ses på nyår (?)..
Kram M

Om Emelie sa...

Hoppas ni mår bra nu! Får se om vi kan lykas få ihop en träff snart kanske?`

kram,
emelie