lördag 7 november 2009

jaha....

Ja nu är Patrik hemma igen..... och vardagen är åter som vanligt igen.
Idag har vi en lugn dag bara familjen. Har varit och handlat lite och jag försökte få vaccin men på de 2 ställena jag var så missade jag precis, nä de tog ju slut... så jävla typiskt.

Vi har nyss kommit in alla 3 efter att ha varit ute och sparkat lite boll... sen traskade vi bort till lilla parken och Alicia åkte lite rutshkana och hälsade på några hundar som gick förbi.

Nu är det dags för fika. Jag är så uttråkad. Ja detta är ju inte jag. Att ta det lungt en hel dag... nä sånt händer ju inte.... men men...

Om ett tag är det middag som ska lagas. Ska göra min goda kyckling gryta (inte den som står som läng i bloggen för det är bara en ploj grej för att vara med i en tävling.

Nä den här tåls att laga hemma om ni har idé torka.

Kycklingfile i bitar,
purjolök
champinjoner
paprika.
Fräs allt och lägg i en kastrull.
Häll i en 3.a grädde (matlagning eller den ni har)
1,5 dl mangochutney
1 msk soja
2 msk kycklingfond
låt allt koka ihop och servera med ris.

Får se om det är något kul på tv....

Ush grått väder och så mycket som måste göras och fixas... nä inget sånt idag... utan LUGN!

1 kommentar:

dreas & itty sa...

du skriver ju aldrig längre :(