söndag 19 oktober 2008

Tråkigt!

Tråkigt kommentar jag fick på mitt förra inlägg!
För att göra alla klara som kollar in på min blogg så vill jag bara säga att Alicia är en rung och glad och frisk tjej. Hon var stor när hon föddes (4510g) och har legat på övre gränsen på normala kurvan. Hon har följt sin kurva exemplariskt. Jag har frågat på BVC om hon inte är lite stor... men de säger att hon är normal. Är man stor när man föds så kommer man att vara lite stor tills man är ca 1 år. Man måste följa sin egen kruva. Och jag säger bara det hellre lite rund och god som en bäbis ska vara än en bebis som väger för lite.

Tråkigt att ha den inställningen om kroppsideal redan på bäbisar! Räcker det inte med alla anorektiker som finns...
Vad tycker ni andra som läser?? Visst ska bebisar vara lite runda och goa?!

Sen verkar hon/han som skrev kommentaren ha problem.... oroar sig för min bebis som hon inte ens känner ist för att oroa sig för sin brors bebis som är 5,5 månad och bara väger 3,5kg (nyfödd vikt alltså....) snacka om helt galen uppfattning tjejen/killen har!!

Oj det blev långt.

Annars har vi haft storstädning här hemma idag och Sandra var över på middag. Haft en trevlig kväll. I morgon kommer Farmor och Farfar över på lunch.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kunde inte hålla med dig mer, Alicia är en alldeles underbar flicka och inte alls stor. Ser ut som en sund bebis som får i sig vad hon behöver! Allt "babyhull" hon har kommer hon att springa av sig när hon börja röra på sig och utforska världen på egna ben, precis som min runda och goa bebis här hemma! Tråkigt att folk ska fälla sånna dumma kommentarer, tydligen vet ju inte personen bättre?! Dessutom anonym?! Jag tycker Alicia är super go och absolut lagom :-) Massor av kramar från Caroline med familj i Kalmar

Anonym sa...

Vet inte vad jag ska säga om den där kommentaren faktiskt. Det är anledningen till att min blogg är privat....

Denna anonyma person har uppenbarligen inte en aning om vad hon/han pratar om utan kommenterar ENDAST för att provocera!

Förstår att det för dig som mor är svårt att inte bli upprörd - men du vet ju att Alicia är en underbar tös.

Jag anser att barn/spädbarn inte kan vara för tjocka/feta. Det går inte att övergöda sådana små barn för då kommer det ut ena vägen eller den andra.

Ta reda på denna persons IP-nummer så kan du få reda på vem det är. Det skulle jag ha gjort.

F*n förbannad jag blir över sådana här grejor! Helt otroligt! GRRRRRRRR.

Kramar i massor!

//Emelie & Hugo

Katarina Nyberg sa...

ta inte åt dig syrran, alicia är helt normal och inte det minsta stor. Du behöver inte oroa dig! Jävla idiot den där människan måste vara, du förstår inte hur upprörd jag blev!!

Alicia är alldeles lagom, precis som en bebis ska vara thats it och punkt slut!

Anonym sa...

Oj vad jag har råkat göra folk upprörda!!!!! Jämförde bara med brorsans unge...Förresten så vet ni ändå inte vem jag är då ni inte känner mig. Heter Linda är 20 år och bor i Bålsta. Maila mig gärna om ni vill (lindagull@live.se) jag har rätt till mina åsikter!! Råkade in på din blogg när jag skulle in på smulan bloggsite, men man måste väl kunna kommentera när en blogg är upplagd för allmänheten. Men att säga att din unge inte är stor är ju verkligen att ljuga anser jag!

Anonym sa...

Iaf modigt att säga vem du är... men du verkar ha noll koll på läget och är ju dessutom bara 20 år.....inga egna barn.... jag orkar inte ens kommentera mer om du skulle skriva något mer inlägg... för jag har annat att göra. jag håller med mina vänner bara....

Katarina Nyberg sa...

Till anonym:

Visst min syrras unge är storväxt men INTE överviktigt det är en jävla stor skillnad!

som syrran säger 20 år och säkert inte har egna barn, vad fan har du att utgå ifrån din brors unge som säkert ligger under kurvan..hah det måste vara ett skämt att du kan yttra dig ens! Visst har du rätt att säga dina komentarer men man ska vara jävligt noga med att yttra sig ang områden man inte har kunskap om i det här fallet BARN!

Tror du inte bvc och syrran har koll? herregud väx upp för fan!!!

Och syrran!

hehe tack, jag måste stå upp för min familj och DU jag har första plats om att barnvakta henne då när ni ska ut, du anar inte hur mkt jag längtar ner nu...vill bara vara med er nu ju, nu nu nu nu!!!

puss från mosterKatta

Anonym sa...

Anonym:
Det du kommer att lära dig en gång i framtiden om/när du får egna barn är att man ALDRIG ska/kan jämföra två barn. Alla är helt olika - tack och lov för det!

Visst har du rätt till dina åsikter, men behåll dem gärna för dig själv om du bara ska vara elak. Och JA, det är elakt att kommentera om en annans barn när man inte har någon koll alls.

Lycka till i livet - hoppas du växer upp lite innan du skaffar egna barn...

Anonym sa...

Men herregud. Kollade bilderna nu och jag tycker inte ens tösen är rund! Hon ser ut som vilket barn som helst i den åldern, mindre än de flesta jag har kring mig till och med.
Och för den delen spelar det ingen roll om ett barn är smal eller rund/tjock så länge det inte beror på misskötsel av något slag. Barn ser, precis som alla andra, ut på olika sätt!