lördag 20 september 2008

Dålig uppdatering här pga. Alicia sjuk

jaha då har Alicia varit sjuk i snart en vecka. Jag och Alicia var på barn och ungdoms kliniken i Brommaplan i Torsdags. Läkaren kollade på henne och de tog en odlig på hennes variga ögon. Eftersom det snart var helg så han jag inte få svar på den nu utan det blir först på Måndag. Vi fick antibiotika till ögonen. Känns så hemskt att behöva behandla ett litet barn med sånt.
Han trodde att det är streptokocker... men det återstår att se.
Hon är fortfarande jätte snorig, ögonen varar fortfarande men de är bättre för de är inte så igenklibbade på morgonen längre. Hon har från och med igår börjat hosta lite.
Vill bara att hon ska bli frisk snart. Själv har jag börjat bli lite snorig nu... verkar smittsamt. Morfar känner sig däckad idag med.
Vi bor ju fortfarande hos mina föräldrar.
Igår tog Jag, morbror Andreas och Morfar Johnny samt smulan en promenad till brommaplan. Senare på kvällen var det middag med mormor, morfar, moster Katta som kom hem från Ume samt hennes nya kille, gammel mormor samt jag, Patrik och Alicia
Idag har jag och mormor Ann och Smulan tagit en lång promenad. Gick till apoteket i Nockeby för att köpa lite salvor och mer saltlösning till Alicia.

Ikväll blir det hämtmat (THAI)

Bilder kommer sen när jag har tillgång till min dator.
Nu ska jag och mormor Ann göra lakan utav marrimekko tyg till Alicias spjälsäng.

Tjollahopp!

Inga kommentarer: