onsdag 17 september 2008

3:e försöket att skriva i bloggen

Ja då testar jag igen att göra ett inlägg då Smulan sover.
Har försökt 2 ggr tidigare men blivit avbruten i förrgår och i går.

Nu bor vi hos mina föräldrar. Smulan har åkt på den värsta förkylningen i sitt korta liv. Hon har haft feber, snorig och igen klibbade ögon. Tack mamma för all hjälp! Hade jag inte bott här så hade jag nog varit på sjukhuset vid det här laget (harig mamma som man är!)

Hon har fått alla mediciner man kan ge. Ögondroppar, alvedon, nesseril och saltlösning till näsan.

Hon har varit igen täppt och ögonen kunde hon knappt öppna igår. Feber på kvällar och nätter.

Idag verkar hon lite bättre men ögonen varar fortfarande och hon har svårt att sova så täppt som hon är.
Jag är mycket glad över att jag har köpt en Näsfrida för den har används flitigt. Tycker så synd om smulan för hon blir så ledsen när man ska tvätta rent ögon och droppa överallt och suga ut snor.
Idag har hon iaf fått bada i mormors kök.
Tänkte sätta in lite bilder här men eftersom vi är hos mormor och morfar så har de inte dator man kan sätta in minnes kortet i.....
Inga mer smakisar har jag givit henne heller då hon är sjuk. Hoppas på att kunna börja igen på Fredag.

Skulle ha åkt hem till Sara, fredrik och lilla Linnéa i morgon men det får vi ställa in. Vill ju inte att Alicia smittar ner dem.

Så har vi bokat in våran resa till Grankan. Åker 1 Oktober och blir borta i 2 veckor... då blir det nog inte så mycket blogg... men kanske lite mer bilder när vi kommer hem sen.

Ska maila över bilder till Sara ang. Grankan... men lägger ut dem här med för jag vet inte hur ofta hon läser sin hotmail... Sara du kan väl ringa mig.... det är fräshare än vad bilderna visar samt det finns ett sovrum också.




1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars A.!!!!! Hoppas att hon blir bättre snart... Min förkylning håller fortfarande i sig - inne på 3:e veckan nu. SUCK!

Jag brukar SPARA mina inlägg jag håller på med om jag blir avbruten, för att sedan gå in och redigera dem.

KRAM!