söndag 30 oktober 2011

Vi vill hem!

Ja 4:e dagen på SÖS. Inte så livat direkt. Saknar vårt hem! I morse kom jag igång med toaletten. Tarmarna blir lite konstiga av allt men som sagt är igång nu!

Vi ska snart få prata med en barnmorska så får vi se. Natten var jätte jobbig. Anton är en nattuggla och jag fick sova 2 timmar.....

Egentligen känns inte allt helt 100 men vill få till att vi får komma hem och sen få komma på kontroll ist för att bara hänga här. Blir bara deppig av att sitta på det här rummet! Sen allt om amning. Tack Emily och Emelie för era ord. Amning är inte en dans på rosor och jag vill ju så gärna amma denna gång men det kommer nog bli 50/50 gällande detta precis som med Alicia. Anton är så ivrig att han inte har tålamodet till att hitta rätt....

Såhär i efterhand så förstår jag verkligen inte de som väljer snitt ist för en vanlig förlossning! Hade inte jag varit med om mitt innan så skulle jag ta en vanlig förlossning. Man återhämtar sig mycket snabbare. Jämmer mig iaf ok på de tabletter jag äter men utan dem skulle jag inte vara uppe och gå! Sen fick Patrik ge mig blodförtunnande sprutan igår. Läskigt men det gick bra. Det är nog en vecka till jag ska få den i magen eller benet. Benet komma bäst efter allt.


-- Post From My <3 iPhone

1 kommentar:

Ossian o familjen sa...

Åh hjärtat! Jag förstår känslan. Man vill bara åka hem, att vara kvar så där länge gör en verkligen deppig. Särskilt när ens andra barn inte är hos en, man slits mellan dem. Jätte jobbig känsla, speciellt i början. Men försök härda ut, på sjukhuset har du hjälp inom räckhåll om det skulle vara nåt. Förstår att du har det riktigt kämpigt o tufft just nu efter allt du har gått igenom. Det är ju inget litet ingrepp precis, men wow vad duktig du har varit gumman. Såå imponerad av dig ska du veta!!! Amingen är inte det minsta rosaskimrande, utan kan vara ett rent helvete i början. Med Nova satt jag och grinade varje gång hon skulle suga. Det gjorde så ont och jag hittade inget bra sätt som fick det att funka. Kände mig helt knäckt där ett tag och ville inget hellre än att ge upp o ge flaska (vilket är toppen att det finns!!!) Jag tycker inte du ska må dåligt om du skulle känna att det inte funkar och att du bestämmer dig för att ge ersättning. Hallå, det viktigaste är ju att du och Anton ska må bra och att han ska bli mätt, eller hur? Det är absolut inget misslyckande på ngt sätt!!! Fortsätt kämpa duktiga du <3 <3 <3 Största styrkekramarna till DIG!