torsdag 20 oktober 2011

Dödsångest & Bullbak



Ja dagen började med bullbak i ca 3 timmar. Ett hemskt recept från Leila på recept.nu. För lite mjöl så allt klibbade och jag fick tillsätta en massa mjöl i efterhand. Bakade iaf ca 60 bullar med 3 olika fyllningar.


Sen kom dödsångesten. Ingen rolig känsla. Helt okontrollerbart. Tänk om jag dör när jag ska snittas. Jag vill inte lämna min familj. Jag vill inte missa Alicias uppväxt. Fånigt tänker säkert många men jag kan inte hjälpa att jag känner såhär. Jag är så jävla rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Alla säger att det är så enkelt, känns inte, går snabbt osv. Men min hjärna tänker bara jaja men någon dör ibland och någon får komplikationer. Varför skulle det inte vara jag?


Så med denna tanke har jag ägnat A. extra mycket tid och uppmärksamhet idag. Alicia undrade varför jag var ledsen men jag försökte säga att det bara är tårar för att jag är så glad över att jag har henne.


Fick höra nu ikväll av Alicia att jag är hennes bästa kompis. Sen ca 30 minuter senare sa hon att hon är stolt över mig. Tokskallen vad får hon allt i från. Mitt hjärtegos!









Lite jobbigt hon har blivit hostig igen. Troligen blir hon hemma i morgon. Då blir det vårdcentralen för vi kan inte ha det såhär med hosta varje kväll/natt. "frisk" 2-3 dagar och så veckolång hosta. Ska i så fall kolla om man kan få en remiss till koll om det kan vara Astma eller dyl. Hon blir alltid hostig när hon blir förkyld vilket är en lång period!

Inga kommentarer: