torsdag 21 juli 2011

Sommar....

Igår var en riktigt seg dag. Kollade film och läste tidningar och hängde. Vi har varit på landet i några dagar. I morse åkte vi tidigt hem. Tvätta och packa om inför Ölands semestern.

Igår hade städerskan varit här. Hon är ju så lustig! Hon hade dragit igång tvätten men inte hängt den. Jaha... så där har våra kläder legat ett dygn i fukt i maskinen. 1 tröja var 30 grader (allt tvättat i 40!) och 2 tröjor som ska tvättas i klädpåse pga lite stenar och sånt hade ju självklart inte tvättats i tvättpåsen.... Tur att vi inte var bortresta något längre för då hade vår tvätt legat där i någon vecka och ruttnat eller nåt...

Har varit på vårdcentralen med Alicia för munsåret och blåsorna. Stackarn har så ont när hon äter men läkaren var dum i huvudet. Skrev ut en bedövande munskölj. Kom till Apoteket och tjejen som skulle langa över medicinen sa att det där ska inte Alicia ta. Det är bara till för vuxna... så tjena... ingen hjälp där inte.... nehe... kom där ifrån tomhänt.

Jag mår också skit. Min allergi gör sig åter igen påmind och jag nyser, snorar och hackar..... för övrigt är det för varmt att vara gravid på sommaren BLÄÄÄ! nej.... lite mera kyla tack!

Ska iaf bli underbart att komma ner till Öland. Vi har bestämt oss för att besöka Ölands Djurpark och Böda. Ja inget av det är nytt för mig. Varje sommar tills jag i stort sett flyttade hemifrån har spenderats på Öland men jag gillar verkligen den ön!

1 kommentar:

Frida N sa...

Men jösses, det där låter inte roligt.

Mot blåsorna ska du ge henne en gel som heter Aloclair eller likandne, finns tex här:

http://www.familjeapoteket.se/sortiment/mun-tander/munsar-blasor/aftex-aloclair-gel-8-ml

Tycks funka för barn. (Jag har använt det för egen del när jag har bitit mig i kinden eller läppen, för varje gång jag gör det tar det tio dagar av blåsor och ont och helvete innan det läker och den där smeten är skitbra och gör att man åtminstone kan äta och borsta tänderna... )

Och när det gäller allergi så finns det ju nässpray och ögondroppar som man kan ta även när man är gravid, men det gör du kanske redan?