onsdag 13 juli 2011

Namn...

Ja just nu ligger tankarna på namn.... det är ju ett bra tag kvar men just nu känns inget killnamn helt 100% WOW. Jag hade namnet Nellie (Alt. Embla) om det skulle bli en tjej. Det kändes helt rätt... men killnamn? VI var rätt överrens om namnet Alvin efter ultraljudet och har i stort sett nöjt oss med det... men så pluppar det upp andra namn...

Jag är ju rätt förtjust i namnet Anton, sen hade vi ju namnet Wilmer (när vi väntade Alicia) och även namnet Albin (när vi väntade Alicia som vi sen bestämde att Alvin är finare eftersom det är mjukare...) Sen gillar jag ju Valter, Edvin sen vet jag inte om jag gillar namnet Eliott

Nej just nu är det bara ett stort ?

Andra namnet är iaf John efter min farfar det har jag bestämt.... Patrik får säga vad han vill om det!

Alicia vårt lilla hjärta är ju så söt! Hon känner ingen med namnet Oliver men har bestämt att lillebror ska heta det.... hmmm.... Oliver.... njae... jag vet inte. Det är fint men känns inte heller 100% rätt... men Alicia kallar den lille för det hehe...

Hmm namnförslag mottaget tacksamt!..... vad passar fint med Alicia och vilka namn är fina på små pojkar och stora män?

Det är för övrigt en mycket livlig liten pojke i magen. I morgon är det MVC. Ska bli spännande och se vad hon har att säga.

3 kommentarer:

Frida N sa...

Haha! Oliver är väl fint, och passar ihop med Alicia eftersom de börjar med en vokal följt av li. ;-) Annars var väl Alvin ett bra förslag om det ska funka med Alicia.

Har du kollat på scb.se, på deras namnsök? Där finns praktiskt taget alla namn som existerar i Sverige. Både topplistor och i bokstavsordning.

Jag funderade också rätt mycket på att namnen skulle passa ihop, men jag har funderat en del på det sen dess, och egentligen - för vems skull ska namnen passa ihop? Bättre att ta ett namn som funkar på personen i fråga och som man tycker är fint.

Andra gången jag var gravid fick jag ju en beställning på en lillasyster som skulle ha blått hår, rosa ögon och som skulle heta Isabella. Nu löste det sig dock, eftersom det blev en lillebror... (med bruna ögon och brunt hår)

katta sa...

Håller med föregående. Man kan inte ta ett namn bara för att det ska passa till Alicia.

Alvin är fint på små pojkar men män som heter Alvin låter lite töntigt (min åsikt) Bättre med ngt som passar som vuxen också. Det är mer så man får tänka.

Hoppas du hittar ngt bra namn :)

//Sis

Smulan sa...

Det måste inte passa med A. Det är bara det att jag inte känner 100% för något namn och det är jobbigt! Alvin är fint på en vuxen man. Kommer vara vanligt namn när lillkillen är stor. Ligger 30 på namntoppen 2010.

Tack Frida ska kolla den sidan. Jo Oliver är fint och jag vet att din son heter det  men jag vet inte vad jag vill... Gaaah