fredag 9 oktober 2009

Fredags trött!!

Ja jag känner mig helt färdig. Har så mycket på jobbet att jag känner att jag inte riktigt räcker till.... Patrik var så gullig. Sa att om vi inte får gäster ikväll så bjuder han ut mig på restaurang. Så nu är bordet bokat till kl. 18. Alicia äter middag. Hon ska med men det är skönt att hon har ätit redan. Sen blir det lungt hemma med Idol (om jag lyckas övertala Patrik)

I morgon är det hem till Päronen för att lämna Alicia och sedan fest. Måste iväg en sväng till Farsta också för att köpa en present. Tycker att det är kul men samtidigt lite jobbigt. Har iaf. outfiten klar hehe.... Rosa tema så rosa party topp.

Måste bara säga att nu börjar de härliga färgerna komma fram.

Måste bara säga att jag önskar att jag var en supermorsa som orkade med att ha välstadat varje dag, ha bakat då och då, hinna jobba heltid, hinna vara en massa med Alicia, hinna träna typ 4 ggr veckan, hinna umgås med alla vänner, hinna göra utflyckter, hinna pyssla (å vara duktig på det!) Ja jag inser ju själv att det är en omöjlighet att vara perfekt och hinna med allt... ist så är jag glad om jag hinner göra hälften hehe....

Nu börjar även höst tröttheten att komma.... jag gillar hösten men inte tröttheten....

2 kommentarer:

Ossian o familjen sa...

Du är en jätte fin och duktig mamma, Veronica!! Tro inget annat. Ingen kan ha det välstädat konstant eller hinna baka och fixa när man har småbarn. Lägg ner de tankarna direkt. Du får inte ha för höga krav på dig gumman, du är jätte duktig och bra som du redan är! Beundrar dig ska du veta!!(Förresten så tycker jag att ni visst har det fint hemma hos er och det trots att ni har en vild (snart) 1,5 åring som röjer runt) Jag förstår hur du känner, man känner sig så otillräcklig ibland. Man vill hinna göra så mycket. Träffa alla vänner, hitta på saker med familjen, vara bra mamma, hålla fint hemma osv. Ja precis som du skrev i bloggen. Men allt har sin tid. Just nu är det fokus på familjen som är det viktigaste, allt annat finns kvar gumman. Dina vänner förstår, det är jag övertygad om! och ingen dör av lite damm i hörnen heller. Jag tänker på dig vännen!!
Kram från en annan trött mamma som vet hur du känner...

empa sa...

Kul med fest! Partypingla där ;-).

Bild på outfiten kommer väl hoppas jag!

kramis