lördag 26 januari 2013

För i morgon blir min lilla Kille 15 månader

Anton avviker på kurvan för längd så vi ska på extrakontroll i Mars. Vår lilla plutt är bara 75cm lång eller kort kanske man ska säga nu när han är 15 månader. Han väger 10 kg och har så gjort sedan Augusti vilket inte heller är så bra..... Samtidigt har han lärt sig att gå så det är full fart vilket gör att han förbränner mer... Han kan nu säga Mamma (precis som förut) Det nya han har lärt sig är att vinka hej då. Jag tror att han kan säga Hejdå också för det har låtit som det 2 ggr när jag ska gå ifrån honom på dagis och vi vinkar.

Anton ja.... stackars liten körde ju Halsfluss i Torsdag och detta spetsade lillkraken till det lite extra på fredagen med kräksjuka. Jag är så jävla slutkörd men eftersom ingen i min närhet finns här för mig så är det bara att bita ihop. Alicia har sett på film hela förmiddagen och efter lunch tog vi oss en promenad till Hemköp. Vi satte en deg och jag och Anton gick och vila och Alicia såg film medan det skulle jäsa. Sen har vi bakat ut 45 bullar tillsammans. Inga snygga konstvärk här inte men lite tidsfördriv. Jag bara längtar efter att kl. ska bli runt 19 tiden och båda barnen kommer i säng.

Ikväll blir det enkel middag också. Vi kör på chicken nuggets och pommes i ugn med vår cream fraish sås... (en burk cream craish och i med sötsur sås = klart!)

4 bullar har jag tryckt i mig också eftersom det är så synd om mig.......*S* När Patrik kommer hem från sin semester så ska jag sätta igång med träningen igen om nu min jävla förkylning vill släppa dvs.





2 kommentarer:

Katta sa...

Jag önskar att jag hade kunnat hjälpa till men har jobbat hela veckan så inte haft ngn möjlighet. Vi kan spika in ngn dag lr kväll sen när jag kan ta barnen så kan du å PuttePatrik få hitta på nå kul...Hur låter det? :)

puss Sis!! <3

Om Emelie sa...

Stackars dig/er... Livet är bra tungt ibland.... Lider med dig!

Vilma var 79.5cm sist hon mättes (17 mån). Vägde då dryga 10 kg. Hon är ju rätt liten hon med kan man säga... Alla växer ju i olika takt, men skönt att de ändå har lite koll på BVC.

Hur mycket väger Alicia? Lång? Hugo var vid 4 årskontrollen 105 cm lång och vägde ca 17 kg. I mars är det dags för 5-årskontrollen - gissar att han väger 18 kg nu och är runt 110 lång.

Trevlig lördag nu!

kram