söndag 6 januari 2013

För att lillkillen börjar bli stor

På Onsdag är det inskolning. Lillplutten börjar på dagis. Jag är så nervös hur det ska gå med allt men troligen överlever han ;0) Anton har lite svårt att äta bitar så vi får väl ta med oss någon barnmatsburk..... det håller på att gå åt rätt håll men han har verkligen satt i halsen så många gånger.

Går gör han ju gärna inne men ute är det värre...... det är jag också lite nervös inför...

Sen har han ju svårt att göra sig förstådd för han säger bara Mamma i 711 olika tonlägen, lite titta och få gånger där. Han har precis i dagarna börjat härma en vovve..... men med dessa ord i sitt ordföråd så kan det vara svårt att göra sig förstådd.

Han är helt vild också. Klättrar på allt! Äter gärna allt från golvet och då menar jag verkligen allt. Han har precis börjat fatta att han ska försöka spotta ut när jag kommer ist för att försöka fly och knipa igen med munnen. Allt från stenar till en gammal korvbit eller dammtuss kan åka in i munnen. Vi sopar dagligen i köket men det missas ibland något risgryn eller så.... hur ska det gå med den biten på dagis?

Jaja...... skönt att jag inte tar inskolningen.... eller??.....

Inga kommentarer: