tisdag 24 augusti 2010

vabb och nervös

Igår vabbade jag med Alicia. Hon hade feber natten till igår. Igår var hon oförskämt pigg men sov 2 timmar mitt på dagen och gick och la sig tidigt. Brukar inte hända så ofta.

Sent igår kväll kom matleveransen från Linas matkasse. Jätte fina varor. Gillar att de inte väljer de billigaste varorna utan ekologiskt kända märken. I vanliga fall när vi handlar tar vi oftast det billigaste baconet och inte ekologiskt.... härligt att kunna unna sig denna grej varannan vecka. Vi börjar så iaf så får vi se. Veckans recept såg också goda ut. Patrik gillar det med (fast han gnäller lite över att han tycker att det är dyrt) men maten blir så god och smakar liksom inte så lagat utav oss. Oftast kryddar man på samma vis varje gång... Jag tycker att det är prisvärt iaf. Skulle man gå på restaurang så är ju det dyrt det med... detta blir liksom en lyx i vardagen ist. Ingen mat blir slängd eftersom allt är uträknat... ja men ni förstår. Kan iaf rekomendera dem. Enda saken denna gång var att vi fick 2 äpplen ist för ett äpple och ett päron.... kan ju vara svårt och se skillnad på dessa svåra frukter kanske?

Idag blir det vabb igen. Alicia har hostat rätt mycket i natt och är helt hes nu på morgonen, så vi stannar hemma och myser hon och jag. Ikväll kommer Farmor och Farfar över och sitter barnvakt. VI ska ju skriva kontrakt på vårt kommande hus! Är så nervös och spänd över detta!!!

Vädret ser inte ut att bjuda på en promenad idag. Tur att jag var ute i ca 2 timmar igår och gick. Var så trevligt för jag skulle få Alicia att somna i vagnen. Går alltid förbi Gunilla (min gamla kollega) och denna gång satt hon på balkongen och ville följa med. Hon tog med sig sin hund Rosso. Alicia ÄLSKAR hundar så hon somnade inte.... men när vi kom hem så var det inte svårt att få henne till att sova.

Inne idag och bara tar det lugnt. Laga lite mat och tvätta lite....

2 kommentarer:

Ossian o familjen sa...

Önskar er en bra dag trots vabberi! Förstår att du känner dig nervös inför ikväll, det är så stort ju! Men tänk vad bra det kommer bli, ni är så modiga tycker jag!! Blir spännande att se bilder på ert nya hus sen, så nyfiken :)
Tänker på er och saknar er massa.
Massa kramar från mig och "Ottian"

Om Emelie sa...

Lycka till, hoppas det går bra med nya huset.

Vore kul att ses, men hur får vi tid?

Snart dags att dra på klädbytardagar :-). Skriver om tider å ställen i bloggen snart"

kramis