söndag 22 augusti 2010

GODIS FÖR FÖRSTA GÅNGEN...

Igår var vi på bartömning hos vår granne Travis. Jätte trevligt med grillad hamburgare och ett stort stort bord med all möjlig sprit. En massa barn var det med så allt började lugnt. Barnen fick godis och Alicia var ensam om att inte få äta. Hon var rätt nöjd med att få gå och dela ut små påsar (Haribo) till alla barnen. Sen ville hon ha. Jag tog en tom påse och fyllde med ostbågar. Hon blev nöjd med det. Sen tog hon en av småpåsarna och gick till någon som vi inte kände och som inte visste att Alicia inte får äta. Han hjälpte henne att öppna påsen. Sen kom hon bort till mig med ett stort smile och sa GODIS! Jag tog i från henne typ alla men hon åt 3 små iaf. sen var hon så nöjd och glad och gick runt med ett stort smile till alla och sa Godis. Vi har ju inget hemma så hon ska inte få mer... Om hon ska på kalas framöver så kommer hon väl få äta någon om alla andra äter men som sagt. Har inte tänkt att hon ska få äta godis alls på ett bra tag.

Under kvällen gick vi hem med Alicia och nattade henne. Hade babyvakt så vi gick tillbaka till grannarna. Satt väl där tills ca 1 tiden (utomhus sååååå mysigt)

Idag skulle jag ha tränat men jag pallar inte så vi ska ut till Tyresö och ta en promenad.

Inga kommentarer: