fredag 21 februari 2014

För det tar på krafterna

Anton har lunginflammation!!
Igår åkte jag in med honom till akuten efter det att vi varit på vårdcentralen. Läkaren skickade remiss dit så vi slapp betala iaf... alltid något. Men fy vilket kaos det var där... så mycket sjuka barn. Anton fick sina lungor röntgade och han var så duktig!

Anton har haft feber i 7 dagar och hög sådan. Han har inte ätit på en vecka typ men idag fick jag i honom en varmkorv med några mackaroner till.

Jag och Anton har suttit i vår soffa i vardagsrummet och sovit. Min kropp känns inte som min just nu.... Suttit och sovit ... ja Anton har... jag har knappt sovit sen natten mellan Fredag och Lördag.... och idag är det fredag så ja... en vecka... i natt sov jag iaf lite mer... Anton hostade lite mindre eller så är jag bara så trött så att jag inte hör honom. Antibiotika äter han nu. Han har även en dubbel ögoninflammation så det är till att ge honom receptbelagda droppar morgon och kväll... sen är det ju även de vanliga astma medicinerna vilket innebär att han inhaleras säkert en ca 10ggr per dygn (2 olika mediciner) och så nässpray på det.... stackars liten. Idag har han lekt.... han har typ inte gjort det på en vecka.....

på snart en månad har den här familjen varit konstant sjuka (någon iaf!) med magsjuka, förkylning, feber i 2 omgångar och så nu Anton med lunginflammationen och ögonen..... Jag har också förlorat både min älskade mormor och farmor.....

En rolig grej har iaf hänt!! Jag har blivit faster till en liten sötnos. Jag har inte hunnit med att träffa henne än och jag längtar så mycket efter att få träffa henne. Men sjukan här hemma har tagit alla krafter.... jag har verkligen inte gjort ett skit på en hel vecka. Inte ens en promenad mer än nödvändigt (närmaste affär och dagis)

Hoppas på ett liv till nästa vecka!

Over and out.

Inga kommentarer: