tisdag 29 maj 2012

Utseende+plantering

Ja detta är ju inte bloggen om enbart smulan längre och jag skulle behöva göra om utseendet på bloggen. Men jag gillar ju min startbild och är inte så haj på att göra något snyggt och nytt..... Om det inte blir bra så är ju denna bild borta eftersom den inte finns sparad (tror jag)

Jag är verkligen kass på bildredigeringsprogram. Vart gör man om bilder lätt och enkelt? Finns det något webb baserat som man inte måste tanka ner? som är gratis?

Skulle vilja ha lite olika bilder och lite text.... jaja får se om det blir något....

Igår hade vi en sån där soft dag då vi bara hängde.
Idag har vi 6 månaders kontroll av Anton som nu är 7 månader..... återkommer med hur det gick lite senare. Jag behöver rensa lite kartonger och ta en sväng till blomsterlandet.

Igår inledde jag och Alicia ett projekt. Projekt Avocadoträd. Vi sparade en kärna och tvättade rent den. Nu ligger den på tork. Så att yttersta skalet ska spricka. Det ska man sen ta bort. Plantera den spätsiga delen uppåt i jorden och med 1/3 del av kärnan över jord. Mycket vatten och in i ett växthus alt. påse över....
Alicia tycker att sånt här är spännande.

Vi ska lägga ut en pallkrage på tomten och så vår egen ruccola tänkte jag och sen blir det lite annat med. Någon tomatplanta ska vi också införskaffa....

2 kommentarer:

Om Emelie sa...

Picasa tycker jag är enkelt och bra!

http://picasa.google.com/

På fredag är vi på Junibacken 8-ca.10 (ngt event), kan ni ses då? Vi är lediga sen.

kram kram

Om Emelie sa...

Å, jag skrev ju fel - det är imorgon vi ska till Junibacken!!!!

Nu vet jag inte riktigt hur Vilmis mår för hon är lite gnällig.... Men i sådana fall tänkte jag om vi skulle ses ngnstans i stan?!

Kram kram