fredag 25 maj 2012

Ekonomi

Ja fy säger jag bara..... så här fattiga har jag inte varit sedan jag flyttade hemifrån typ. Pengarna bara rullar iväg. Vi är inga lyxlirare som köper fina stekar och äter på flådiga restauranger. Vi är inga som handlar en massa märkeskläder och dyra saker till oss eller barnen. Men får man ut halva sin lön så är det ju klart att det påverkar.

Försäkringskassan är ju dumma i huvudet också. Ok det är mitt fel med jag borde ju hålla koll! Men när man kryssar i att man vill få hem en blankett för nästkommande period och inte får det...... så innebär det att jag aldeless försent insåg att jag inte hade fått någon blankett att fylla i. Var tvungen att beställa en ny vilket i sin tur tog lite tid. Sen fylla i och posta tillbaka. Ja så denna månad har jag fått nästan 3000kr i utbetalning.... JIPPI!! NOT! Så måste ringa och kolla om de kan skynda på allt. Jag tycker att det är extremt jobbigt att känna sig såhär begränsad.

Jag vet att nu har det varit lite extremt med kalas och dop och så... men jag har ju "matkontot" att betala och
Jaja jag ska försöka sluta klaga.  Vi får leva lite på blodpudding och falukorv eller nåt.... Hur gör ni för att hålla nere matkostnaderna men ändå äta bra?

Kanske borde börja veckoplanera maten..... eller ta tillbaka Linas matkasse....

Oj det här blir ett långt inlägg...

Kan för övrigt meddela att Anton är snorig och det resulterar i lite hosta. Alicia verkar numer ok. Hon började veckan med lite snor och hosta....

I kväll är det middag hos några vänner här i området så det ska bli trevligt. I morgon är det släktkalas och på Söndag är det barnkalas.... så denna helg är det full rulle!

Inga kommentarer: